معاون وزیر بهداشت در ساری مطرح کرد:

تحقق سیاست‌های سلامت ابلاغی از سوی رهبر انقلاب با برنامه محوری

معاون وزیر بهداشت گفت:سیاست‎های بسیاری در بخش سلامت که از سوی رهبری ابلاغ شده با برنامه محوری محقق می شود.
کد خبر: ۸۶۸۵۲۱۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،طاهر موهبتی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه مشترک هیأت‎های امنای دانشگاه‎های کلان منطقه یک آمایش عالی سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تبیین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی حوزه بهداشت و درمان در سال اقدام و عمل و از طرفی ارائه برنامه عملیاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با برگزاری جلسات توجیهی، مد نظر همه برنامه‎ریزان حوزه سلامت است.

وی با بیان اینکه در سال‎های گذشته برنامه عملیاتی را به این صورت نداشتیم که در دانشگاه‌ها تصویب شود و به‌صورت موردی داشتیم، افزود: در سال‌جاری این برنامه یکپارچه‌سازی شد و بخش‎های مشترک مورد پایش قرار می‌گیرند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور برنامه‎ریزی، هماهنگی و امور حقوقی با بیان اینکه مجموع برنامه‌ها عملیاتی بوده و یکپارچگی آن در سراسر کشور است، گفت: در منطقه یک آمایش سلامت، دانشگاه‌ها فاصله زیادی با یکدیگر ندارند، در مازندران طرح تحول سلامت و هیأت‎های امنا که در دانشگاه‌ها تلاش جدی دارند، به لحاظ زیرساختی اتفاقات خوبی افتاده و در شاخص‎های بهداشتی رویکرد خوبی داریم.

موهبتی با اعلام اینکه اولویت دادن به پیشگیری و درمان مهم‎ترین بخش برنامه‎های دولت در بخش سلامت است، خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری برای دانشگاه‌های علوم پزشکی اهمیت زیادی دارد، سیاست‎های بسیاری نیز از سوی رهبری ابلاغ شده که بیشتر آنها در بخش سلامت بوده و تحقق آنها به برنامه‎محوری مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه عمده درآمد دانشگاه‎های علوم پزشکی از محل اقتصادی یعنی پول مردم یا بیمه است، افزود: بخش عمده از بیمه سلامت و بعضی از تأمین اجتماعی است، به همین دلیل علاوه بر کسری بودجه در بخش حقوق پرسنل، موارد خدماتی درمانی نیز دارای مشکل می‎شوند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور برنامه‎ریزی، هماهنگی و امور حقوقی ادامه داد: البته مشکل دیگر این است که اعتبارات تخصیص 100 درصدی ندارند، وقتی درآمد محدود شود، خدمات نیز با مشکل مواجه می‎شود.

این مسؤول بیان کرد: 75 درصد از مدیران ارشد نظام برنامه‎ریزی را به کارشناسان محول می‌کنند، لذا مدیران دچار روزمرگی می‎شوند.

موهبتی با بیان اینکه اولویت کشور بخش سلامت است و حمایت‌های رهبری را در کنار آن داریم، اظهار کرد:  هر چند 70 درصد برنامه‎های راهبردی کشور به دلیل مشکلاتی از قبیل زمان‎بر بودن و به دنبال طرح‎های زودبازده بودن تحقق نمی‎یابد، اما حوزه بهداشت و درمان تلاش می‌کند تا به موفقیت برسد.

وی در پایان گفت: در ارزیابی‌های انطباق بین خوداظهاری و مستندات می‎بینیم که 45 درصد تفاوت بین آنها وجود دارد و چالشی پیش روی تحقق برنامه‎ها است که در بخش سلامت نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها