تحصیل 75 درصد از دانش آموزان استان در رشته تجربی

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: در چند سال اخیر گرایش دانش آموزان به رشته تجربی افزایش داشته است و رقابت در آزمون سراسری ورودی دانشگاه برای تحصیل کنندگان این رشته نیز شدیدتر شده است.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۵۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
ایوب رضایی گفت: خانواده ها با مشاوره صحیح فرزندان را به رشته های دیگر تشویق کنند تا توزیع مناسب رشته ای انجام و رقابت برای دانش آموزان برای ورود به دانشگاه نیز آسانتر شود.
وی اظهارکرد: 57 درصد دانش آموزان رشته نظری کهگیلویه وبویراحمد در رشته علوم تجربی، 36درصد در رشته علون انسانی و هفت درصدنیز در رشته ریاضی تحصیل می کنند.
رضایی تصریح کرد: 69درصد کل دانش آموزان استان در رشته های نظری و31درصد در رشته های کاردانش تحصیلی می کنند.
وی بیان کرد: توزیع رشته های تحصیلی براساس تمایل دانش آموز، استعداد، نیاز و امکانات منطقه انجام می شود.
رضایی با اشاره به تشکیل کمیته شورای عالی آموزش وپرورش در سطح استان بیان کرد: وظیفه مشورتی، تبیینی، توجیهی، مدیریتی و فرهنگسازی رشته های متناسب با ظرفیت دانش آموزان از وظایف اصلی این کمیته است.
وی برگزاری موفقیت آمیز جشنواره نوجوان خوارزمی، علمی عملی هنرستانها، علمی کاربردی کارودانش، جشنواره مهارتهای هنری، آزمون پیشرفت تحصیلی، مسابقات آزمایشگاهی وکارگاهی، جشنواره ملاصدرا، الگوهای برتر تدریس و درس پژوهی و دعوت از مؤلفان دروس زبان انگلیسی و علوم اجتماعی را از مهم ترین برنامه های اجرا شده در راستای کیفت بخشی به آموزش در سطح استان اعلام کرد.
حدود 145 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
ارسال نظرات