خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بوکان:

کم فروشی، عامل فساد و بی اعتمادی در جامعه است

خطیب جمعه بوکان گفت: کم فروشی و خیانت در معامله می تواند زمینه ساز و عامل فساد و بی اعتمادی در جامعه باشد.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۹۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماموستا عباس احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته بوکان در تشریح کم فروشی و غش در معامله از دیدگاه اسلام افزود: کم فروشی مصداقی از ظلم بوده و کم فروشان در جرگه ظالمان قرار می گیرند.

وی ادامه داد: کم فروشی، فساد را در جامعه گسترش می دهد و امنیت و اعتماد اجتماعی را از جامعه سلب می کند.

ماموستا احمدی افزود: رعایت انصاف و وجدان بیدار از احکام اساسی اسلام در تجارت است و همه مسلمانان باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از احکام تجارت، رعایت انصاف در انجام معامله و پرهیز از گران فروشی یا فریب دیگران است و کسی که این کار را انجام دهد و بر اجرای آن پافشاری کند، گناه کبیره انجام داده و باید توبه کند.

خطیب جمعه بوکان راستگویی و امانت‌داری، نگفتن تبلیغ دروغ برای کالای خود، انجام معامله و تجارت برای توسعه جامعه، پرهیز از احتکار، خودداری از سوگند، قانع بودن و دوری از حرص، نپوشیدن عیب کالا و رفتار خوب و دادن فرصت به بدهکاران را از مهمترین آداب تجارت در اسلام عنوان و اظهار کرد: عمل به دستورات اسلام در معامله از اصول اساسی در معاملات است که باید رعایت شود.

امام جمعه موقت بوکان افزود: کم فروشی عامل مهمی در محرومیت انسان از رحمت خداوندی می شود و از این رو باید مورد توجه مسلمانان قرار بگیرد.

ارسال نظرات