خبرهای داغ:
عضو شورای شهر خوی:

رئیس جمهور تکلیف فرمانداری‌های ویژه آذربایجان غربی را مشخص کند

عضوشورای اسلامی شهر خوی با استقبال از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان غربی گفت: رئیس جمهور در این سفر تکلیف فرمانداری‌های ویژه آذربایجان غربی از جمله فرمانداری خوی را مشخص کند.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۹۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سجاد چهره آرا با تاکید بر تعیین تکلیف فرمانداری‌های ویژه اظهار داشت: از رئیس جمهور محترم می‌خواهیم تکلیف فرمانداری‌های ویژه را مشخص نمایند، اگر فرمانداری ویژه صرفاً یک نام بدون اختیارات است، این نام را حدف کنند بهتر است.

وی تصریح کرد: اگر فرمانداران فرمانداری‌های ویژه، معاون استاندار هستند باید اختیارات تعیین شده برای معاونان را داشته باشند و بودجه ملی این مناطق نیز مستقیماً داده شود.

عضو شورای شهر خوی افزود: در این شهرستان مقبره شمس تبریزی به عنوان نماد عرفان اسلامی و مقبره پویای ولی نماد و اسطوره پهلوانی قرار دارند که لازم است بارگاه در خور نام و شخصیت این دو بزرگ مرد احداث شود، طبیعی است که با بودجه‌های استانی و شهرستانی این مهم حاصل نمی‌شود و آقای رئیس جمهور باید بودجه قابل توجهی برای احداث بارگاه آنها تخصیص دهد تا این شهرستان به عنوان شاهراه فرهنگی کشور در معرفی فرهنگ اسلامی و ایرانی نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

وی مرز رازی را گلوگاه و محل تنفس اقتصادی خوی و منطقه نامید و اظهار داشت: مرز رازی به عنوان کوتاه‌ترین راه زمینی ایران و اروپاست که می‌تواند نقش بسیار ارزنده‌ای در رونق تجارت کشور و اقتصاد منطقه ایفا نماید، بنابراین لازم است دولت محترم عنایت ویژه‌ای به این مرز کرده و با مصوبات لازم و تخصیص بودجه کافی 24 ساعته کردن فعالیت و ترانزیتی نمودنان را تسریع نمایند.

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر خوی کمک دولت به پروژه‌های کلان شهری را خواستار شد و گفت: شهرداری با توجه به میزان درآمدها و هزینه‌هایی که صرف تنظیف شهر و پروژه‌های عمرانی می‌کند، در اجرای پروژه‌های بزرگ که نیاز شهرستان خوی هستند با مشکل کمبود بودجه مواجه می‌شود، لازم است هیئت محترم دولت در اجرای این پروژه‌ها از جمله پروژه‌های پل‌ها غیر همسطح و تهیه قیر رایگان برای آسفالت و ایجاد کمربندی‌ها شهرداری خوی و همچنین تکمیل بیمارستانهای نیمه تمام به‌ویژه بیمارستان خیریه آیت الله خویی یاری رساند.

وی مشکل آب شرب شهر خوی را بحرانی توصیف کرد و افزود: مشکل آب شرب در شهر خوی بسیار جدی است و اگر از هم اکنون اقدام جدی برای تأمین آب شرب خوی نشود در آینده با بحران غیر قابل حل مواجه خواهیم شد، لذا از رئیس جمهور محترم درخواست داریم برای رفع این معضل دستورات لازم را صادر نمایند.

چهره آرا خواستار صدور دستور رئیس جمهور برای جلوگیری از واردات آجیل بخصوص تخمه آفتابگردان و گردو از کشورهای خارجی شد و تصریح کرد: واردات بی رویه این دو محصول به کشاورزی و اقتصاد شهرستانهای خوی و چایپاره ضربات جبران ناپذیری می زند، امیدواریم برای رونق کشاورزی و اقتصاد منطقه رئیس جمهور محترم شخصاً دستور توقف واردات این دو محصول را صادر کنند.

ارسال نظرات