خبرهای داغ:
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8:

132 مرکز خرید گندم در آذربایجان غربی مستقر می‌شود

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت گفت: از اواخر خرداد ماه 132 مرکز خرید گندم در آذربایجان غربی مستقر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۸۹
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علیرضا زارعی گفت: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آذربایجان غربی امسال نیز همچون سال‌های گذشته به صورت تضمینی خریداری خواهد شد که در این راستا پیش‌بینی می‌شود 590 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از زارعان از آغاز فصل برداشت که در استان آذربایجان غربی، اواخر خرداد ماه است، آغاز و تا پایان فصل برداشت این روند ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: کیفیت گندم خریداری شده بیش از پیش از اهمیت برخوردار است.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت با بیان اینکه پیش‌بینی تولید گندم در استان طی سال جاری 700 هزار تن است، ادامه داد: بخشی از گندم تولید شده توسط خود زارعان به مصرف می‌رسد و مابقی را نیز از طریق خرید تضمینی خریداری خواهیم کرد.

این مسؤول با بیان اینکه در این خصوص مراکز خرید از اواخر تیر ماه در استان مستقر می‌شوند، ادامه داد: 132 مرکز خرید در این خصوص راه‌اندازی می‌شود که از این میزان 25 مرکز خرید مربوط به شرکت غله استان آذربایجان غربی خواهد بود.

زارعی با بیان اینکه قیمت تضمینی گندم نیز از سوی دولت اعلام شده است، خاطرنشان کرد: قیمت گندم در خرید تضمینی گندم 12 هزار و 705 ریال اعلام شده است و براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در این خصوص تلاش می‌شود گندم با کیفیت خریداری شود.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت با بیان اینکه سیلوهای گندم آماده ذخیره‌سازی گندم خریداری شده از زارعان است، اظهار داشت: با توجه به بارش‌هایی که در سال جاری داشتیم، پیش‌بینی می‌شود امسال کیفیت گندم تولیدی استان مطلوب باشد.

ارسال نظرات