خبرهای داغ:
فرماندار چایپاره خبر داد

پیش‌بینی تولید 16 هزار تن گندم در چایپاره

فرماندار چایپاره گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 16 هزار تن گندم در چایپاره تولید شود.
کد خبر: ۸۶۸۴۷۸۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مرتضی اصغری گفت: شهرستان چایپاره یکی از شهرهای مهم در تولید گندم است به طوریکه هر ساله بخش قابل توجهی از اراضی چایپاره به کشت گندم اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به میزان تولید گندم طی سال جاری، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 16 هزار تن گندم در چایپاره تولید شود که در این میان تلاش برای تولید گندم با کیفیت یکی از اولویت‌ها است که برای این منظور آگاهی‌های لازم در این خصوص برای کشاورزان ارائه می‌شود.

فرماندار چایپاره با بیان اینکه چایپاره رتبه نخست این شهرستان در تولید گندم را دارد، اعلام کرد: ارائه آموزش‌ها و آگاه‌سازی زارعان در زمینه مبارزه با انواع آفت در گندم حائز اهمیت بوده و در این خصوص اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

این مسؤول با بیان اینکه خرید تضمینی گندم امسال نیز همچون سالهای گذشته از ابتدای تیرماه امسال آغاز خواهد شد، ادامه داد: فصل برداشت گندم در شهرستان چایپاره ابتدای تیر ماه است.

اصغری با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان گندم در این شهرستان، اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدکننده، گندم به صورت تضمینی خریداری می‌شود که در این خصوص امسال نیز هر کیلو گندم به قرار 12 هزار و 705 ریال خریداری می‌شود.

فرماندار چایپاره با بیان اینکه با توجه به بارش‌های منظمی که در سال جاری داشتیم کیفیت محصول تولیدی نیز امسال خوب است، تصریح کرد: تا کنون آفتی در گندم تولیدی این شهرستان گزارش نشده است.

ارسال نظرات