بیژن نوباوه در گفت‌وگو با «بسیج»:

اظهارات لاریجانی درباره نظارت استصوابی تبلیغاتی است/برخی مواضع او با گفتمان اصولگرایی فاصله دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان یک امر قانون اساسی است اگر کسی این را قبول نداشته باشد باید به قانون اساسی مراجعه نماید.
کد خبر: ۸۶۸۴۳۵۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در واکنش به اظهارات اخیر لاریجانی پیرامون اختلاف نظر وی با شورای نگهبان در مورد تفسیر از نظارت استصوابی گفت: ممکن است بسیاری از اصلاح طلبان هم صحبت های لاریجانی را قبول نداشته باشند، نظارت استصوابی شورای نگهبان مُر قانون اساسی است، اگر کسی این را قبول نداشته باشد باید به قانون اساسی مراجعه کند؛ اگر این اظهار نظر شخصی باشد به نظر من اهمیت زیادی ندارد اما اگر هر کسی بخواهد از قانون تفسیر جدیدی ارایه کند، این غلط است؛ اینکه ایشان قبول ندارد می تواند در آینده یک منبع حرکتی در تغییرات این قانون باشد و هر چیزی می تواند مراحل قانونی خودش را طی نماید.

وی ادامه داد: بسیاری هستند که با نظر شخصی ایشان مشکل دارند و نقطه مقابل ایشان هم بسیار زیاد هستند. من فکر می کنم که بیشتر حرف های علی لاریجانی جنبه تبلیغاتی دارد و در آستانه انتخابات ریاست مجلس باید این جنبه را هم در نظر داشت.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی در مورد تعریف اصولگرایی خاطرنشان کرد: باید اول این را مشخص کرد که اصولگرایی به چه معناست و کسانی که با نام اصولگرا خودشان را منتسب به اصولگرایی می کنند، اصولگرا هستند یا نه! اینکه بعضی افراد نقطه نظر خاصی دارند، یک جریان خاصی دارد بسیاری از افراد مثل لاریجانی بارها اعلام کردند و رفتارشان هم نشان می دهد که اصولگرا نیستند و کسانی که در لیست غیراصولگرایان شرکت می کنند و افراد مختلف را به جریان نفوذ می دهند، نشان می دهند که قرائت جدیدی از اصولگرایان دارند و جریان اصیل اصولگرایی هیچ نوع قرابتی با این نوع تفکرات ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار