مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با «بسیج»:

اظهارات لاریجانی درباره شورای نگهبان به خاطر انتخابات ریاست مجلس است

کد خبر: ۸۶۸۴۲۲۷
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
حجت الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات علی لاریجانی مبنی بر اینکه تفسیر شورای نگهبان از نظارت استصوابی را قبول ندارم، گفت: در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی اختیارات همه مراکز در قانون اساسی مشخص شده است و حتی برای حل اختلاف ها، مکانیزم هایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شورای حل اختلاف یکی از مواردش درباره اختلاف شورای نگهبان با مجلس است و این شورا یک مرکز عالی برای مواردی است که هیچکدام از مراکز مشخص در نظام، تسلیم نظر مقابل نمی شوند.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: اگر سازوکار قانونی را بپذیریم، شورای حل اختلاف در قضیه خانم مینو خالقی رای به صحت نظر شورای نگهبان داده است و همه مسئولان نظام از جمله آقای لاریجانی باید تسلیم نظر شورای حل اختلاف باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: آقای لاریجانی باید در عمل به نظرات شورای حل اختلاف  التزام داشته باشد و به نظر می رسد که آقای لاریجانی باید دقیق تر و با حفظ اصول و مبانی انقلاب اسلامی، شجاعانه تر از شورای نگهبان دفاع کند.

وی ادامه داد: اگر از منظر سیاسی به این قضیه نگاه کنید  به نظر می رسد که این اظهارات در آستانه انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی شاید کاربرد داشته باشد اما از نظر اصول و مبانی نظام جای هیچگونه ابهامی وجود ندارد.
ارسال نظرات