خبرهای داغ:
امام جمعه شوط:

روحیه انقلابی ملت ایران مانعی در برابر دشمن است

امام جمعه شوط گفت: باید برای تقویت روحیه انقلابی ملت به ویژه نسل جدید گام برداشت، زیرا چنین روحیه‌ای یک مانع مقابل نفوذ دشمنان نظام است.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۴۴
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: تقویت روحیه انقلابی به ویژه بین نسل جدید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا به این ترتیب یک مانع مقابل نفوذ دشمن ایجاد کرده‌ایم.

وی از جمله‌ واژه‌هایی که رهبر معظم انقلاب اخیرا روی آن تأکید بیشتری دارند حفظ کردن روحیه‌ انقلابی بین اقشار مختلف مردم دانست، ادامه داد: مجلس، دولت، روحانیون، مردم و خبرگان انقلابی باید داشته باشیم؛ این احتمال وجود دارد برای بعضی‌ به ویژه جوانان ما سؤال مطرح شود که چرا معظم‌له اخیرا پیرامون موضوع فوق صحبت می‌کنند و به آن تأکید دارند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه در صورت وجود روحیه انقلابی بین اقشار مختلف مردم، دولت، مجلس، روحانیان و ... دشمن هرگز قادر به نفوذ نخواهد بود، یادآوری کرد: وقتی ما این روحیه ایستادگی و مقاومت خود را از دست دهیم، به طور قطع راه نفوذ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را باز کرده‌ایم.

وی ضمن ابراز خشنودی از آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با ریاست آیت‌الله جنتی، ادامه داد: با توجه به اینکه برای ریاست مجلس خبرگان انتخاب شایسته‌ای صورت گرفته است، امیدواریم یک مجلس انقلابی و پیرو خط امام و گوش به فرمان ولایت شکل گیرد.

هاشمی از آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا چند روز دیگر خبر داد ضمن اشاره به گوشه‌‌‌ای از بیانات رهبری پیرامون انتظارات مردم از مجلس مبنی بر «ملّت ایران مجلسی می‏‌خواهد که به وظایف خود آشنا باشد، بداند چه چیزی در قانون اساسی بر عهده دارد، متعهد، متدین و شجاع بوده، مرعوب آمریکا نیز نباشد» برای تشکیل مجلس با چنین شاخص‌هایی ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان در دوشنبه هفته پیش‌رو را مورد اشاره قرار داد، گفت: در این سفر باید به مطالبات مردم همچنین آرمان اقتصاد مقاومتی به صورت جدی پرداخته شود، تا اینکه با عنایت به ظرفیت‌های استان در زمینه‌های گوناگون تصمیمات قاطعانه اتخاذ شود.

امام جمعه شوط مهم‌ترین پتانسیل موجود در این شهرستان را کشاورزی عنوان کرد و افزود: به واسطه وجود زمین‌های حاصل‌خیز و داشتن مردمی علاقه‌مند به کشاورزی این صنعت در شوط مورد توجه قرار گرفته است، ولی مهم‌ترین مشکل برای توسعه‌ آب است.

وی برای حل مسئله فوق با احداث یک سد ابراز امیدواری کرد، گفت: با احداث این سد تولیدات کشاورزی شهرستان توسعه می‌یابد، همچنین معضل بیکاری جوانان حل می‌شود، از طرف دیگر کشاورزان می‌توانند محصولات تولیدی مازاد بر مصرف منطقه را به کشورهای مجاور و نزدیک صادر کنند.

هاشمی ضمن ابراز تاسف از اینکه در شهر مرگنلر و بعضی روستاها مردم از آب کشاورزی و شرب محروم هستند، مطرح کردن این سری مسائل در جلسات مقامات و تلاش برای رفع دغدغه‌های موجود را خواستار شد، گفت: مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند اما احداث سد، رفع مشکل آب کشاورزی و شرب منطقه مسائل اولویت‌دار شهرستان است.

ارسال نظرات