آگاهی بخشی نخستین گام در فرهنگ سازی جوامع عشایری

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه عشایر به عنوان بخش اثرگذار و سرمایه های ارزشمند جامعه مورد هدف برخی آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد هستندگفت:آگاهی بخشی نخستین گام در فرهنگ سازی جوامع عشایری است .
کد خبر: ۸۶۸۳۸۴۹
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
فتاح محمدی در همایش نقش عشایر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور 18 استان کشور در یاسوج افزود: نخستین گام در تحقق این مهم آگاهی بخشی، آموزش و فرهنگ سازی بیشتر جوامع عشایری است.
وی با بیان اینکه شیوع روزافزون انواع آسیب های اجتماعی دامنگیر بسیاری از جوانان و خانواده ها در سطح شهرها و روستاها شده است، گفت: بروز و گسترش این خطر جوامع عشایری را نیز تهدید می کند.
محمدی ابراز داشت: عشایر به عنوان بخش اثرگذار و سرمایه های ارزشمند جامعه مورد هدف برخی آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد هستند و باید مانع گسترش اینگونه آسیب ها بین آنان شد.
وی افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی لازم به این قشر فعال و مولد جامعه می تواند نقش تعیین کننده ای در صیانت آنان در مقابل گسترش مواد مخدر و روانگردان ها داشته باشد.
محمدی هدف از برگزاری همایش نقش عشایر در کاهش آسیب های اجتماعی را نیز افزایش سطح آگاهی و ارتقای نقش مشارکتی این جوامع و در راستای اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر ذکر کرد.
وی شیوع و تنوع آسیب های اجتماعی در جامعه را یاداور شد و گفت: اجرای برنامه ها و اقدامات نیز باید متناسب با انواع این آسیب ها باشد.
همایش ملی نقش عشایر در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد و مواد مخدر روز پنجشنبه با حضور 18 استان عشایری کشور در منطقه گرگو مله شوره از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد.
بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان ،چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، ایلام، لرستان، همدان، کردستان، مازندران ، تهران، قم ، اراک وکهگیلویه وبویراحمد استان های شرکت کننده در این همایش سه روزه هستند.
ارسال نظرات