معاون وزیر علوم در دولت دهم در گفتگو با «بسیج»:

اظهارات محمود صادقی علیه بورسیه‌ها اعتبار حقوقی ندارد/ طراحی این اظهارات دراتاق فکر فتنه وزارت علوم شکل گرفته است

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم گفت: برخی از افراد فتنه گر توانستند از صافی نهادهای نظارتی عبور کنند و وارد مجلس شوند این افراد از کرسی مجلس نیز برای فتنه گری استفاده خواهند کرد؛ لذا اظهارات آقای صادقی مبنی بر غیرقانوی بودن بورسیه ها،یکی از مواردی است که بدون تردید طراحی آن در اتاق فکر فتنه صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۶۸۳۴۰۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
غلامحسین خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به گفتگوی دیروز محمود صادقی منتخب مردم تهران با خبرگزاری فارس مبنی بر غیرقانونی بودن موضوع بورسیه‎ها اظهار داشت: موضوع بورسیه‎ها کاملا کار قانونی است و  وزارت علوم نیز به قانونی بودن آن اذعان کرده؛ حتی مقام معظم رهبری در این خصوص بیان کرده اند که در حق دانشجویان ظلم شده است و خواستار جدی رسیدگی به این موضوع شدند.

خواجه سروی در ادامه عنوان کرد: جای تعجب دارد که یک منتخب مجلس که هنوز وارد مجلس نشده است،صراحتا و رسما با فرمایش مقام معظم رهبری مخالفت و مقابل حرف ایشان مصاحبه می کند و علنا نظر خود را که مشخص نیست از کجا آورده و بر چه مبنایی است بیان می‎کند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم تصریح کرد: اظهارات آقای صادقی اساسا صحت ندارد و مطالب بی پایه واساسی است، چرا که وزارت علوم، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی تمام تقصیرها را متوجه مسئولین وزارت علوم دولت یازدهم دانسته و بیان کرده‎اند که مسئولین وقت وزارت علوم در این زمینه هیچ مشکلی ندارند و مسئولین دوره قبل را از اتهاماتی که به آنها وارد می‎دانستند تبرئه نمودند.

خواجه سروی در ادامه گفت: اکنون با دستور مقام معظم رهبری، قوه قضائیه در حال پیگیری شکایت دانشجویانی است که حق آنها تضعیف شده و به هر حال رأیی که مقامات مسئول در این زمینه دادند یا خواهند داد ملاک عمل است نه برداشت یک فردی که مثلا برای اظهار وجود،نظری را بیان کرده است و معتقدم که اظهار نظر آقای صادقی خیلی اعتبار قانونی و حقوقی ندارد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم گفت: پیشنهادم به قوه قضائیه این است که در قبال چنین اظهار نظرهایی که صورت می‎گیرد از افراد بخواهند تا مستندات خود را ارائه کنند و این گونه مشخص شود بر چه اساسی صحبت می‌‎کنند و هر کسی نتواند هر حرفی بیان کند، به این منظور که از تشویش اذهان در جامعه نسبت به دانشجویان بورسیه و اهانت و تضییع حق آنها در حقوق شهروندی و اخلاق عمومی جلوگیری شود.

خواجه سروی عنوان کرد: ما همچنان معتقدیم گرچه که وزیر علوم استیضاح شده و از وزارت علوم کنار گذاشته شده است اما در حال حاضر  که آقای فرهادی وزیر علوم است؛اتاق فکر فتنه همچنان در وزارت علوم فعال و به دنبال آشوب و فتنه بوده و در صدد است تا دانشگاه‎ها را دست خوش بحران و تشنج کند. 

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در دولت دهم در ادامه این مطلب افزود: با توجه به اینکه برخی از افراد فتنه گر توانستند از صافی نهادهای نظارتی عبور کنند و وارد مجلس شوند این افراد از کرسی مجلس نیز برای این کار استفاده خواهند کرد، لذا این اظهارنظر آقای صادقی یکی از مواردی است که بدون تردید طراحی آن در اتاق فکر فتنه صورت گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار