منتخب مردم اصفهان در مجلس خبرگان در گفت‌وگو با «بسیج»:

با انتخاب آیت الله جنتی، مغالطه دشمنان برای ناامیدکردن نیروهای انقلابی باطل شد

آیت الله عبداللهی گفت: ریاست آیت الله جنتی در واقع می تواند یکی از پشتوانه های مجلس خبرگان برای حفظ حالت انقلابی آن باشد.
کد خبر: ۸۶۸۳۲۷۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
آیت الله عبدالمحمود عبداللهی، نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، پیرامون انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس مجلس خبرگان پنجم گفت: آیت الله جنتی از ویژگی های خاصی برخوردار هستند؛ ایشان از شاگردان قدیم مرحوم امام(ره) و آیت الله بروجردی بوده اند، از همرزمان و همراهان از آغاز انقلاب بوده اند، هم در مسائل سیاسی فعالیت گسترده ای قبل از انقلاب داشتند هم در فعالیت های فرهنگی با مرحوم شهید دکتر بهشتی و آیت الله مصباح  همکاری می کردند. در مبارزات هم تحت تعقیب بودند، و ولایتمداری ایشان بعد از انقلاب هم امتداد پیدا کرد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب هم در مسئولیت های بسیار حساس مورد توجه امام(ره) قرار داشتند و پس از ایشان هم مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفتند. از مدافعان انقلاب سرسخت بودند و در شورای نگهبان در برابر گروهک های منافقین و کسانی که اهداف خواستی را پیگیری می کردند، مقاومت ویژه ای داشتند.

آیت الله عبداللهی با اشاره به حضور طولانی مدت آیت الله جنتی در شورای نگهبان، تاکید کرد: از جمله ویژگی های ایشان، علاوه بر مبارزبودن، مساله زهد و ساده زیستی و عدم وابستگی به دنیا است. در کنار این مسایل، معنویت ایشان نیز قابل توجه  است، همچنین دشمن شناسی آیت الله جنتی باعث ایجاد جامعیت خاص برای او شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی که توصیه کرده اند مجلس خبرگان باید انقلابی بماند، اظهار داشت: ریاست آیت الله جنتی در واقع می تواند یکی از پشتوانه های مجلس خبرگان برای حفظ حالت انقلابی آن باشد. خوشبختانه اعضای خبرگان هم با توجه به آن ویژگی ها و جامعیت، مخصوصا با توجه به رهنمودهای رهبری، خوب تشخیص دادند.

آیت الله عبداللهی نظام مدیرگرایی را از دیگر ویژگی های متمایز آیت الله جنتی دانست و اظهار امیدواری کرد مجلس خبرگان بتواند از ظرفیت مدیریتی ایشان بتواند استفاده کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیام دیگر این انتخاب، رد مغالطه ای بود که برخی برای ناامیدکردن این نیروهای انقلابی و حزب اللهی مرتکب شده بودند؛ در واقع اثبات شد که همیشه این طور نیست که این مغالطه های بتوانند همیشه موج های منفی ایجاد کنند.
ارسال نظرات