خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور:

از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی مساجد بیشتر استفاده شود

سردار سرتيپ دوم پاسدار حسين بهشتي گفت: ریشه گرایش جوانان به اسلام در مساجد نهفته است و بصیرت دهی علما و روحانیت در امر اقامه نماز و ترویج احکام اسلامی بی تاثیر نیست.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۸۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رییس سازمان بسیج مساجد و محلات كشور در همایش مشترک ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج سپاه خوي كه با حضور مسئولان شهرستانی و ائمه جماعت مساجد در حسينيه شيخ نوايي اين شهرستان برگزار شد؛ خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه دشمنان مي دانند دو قطب حساس خانواده و مسجد آغوش خود را براي امنيت و آرامش جوانان باز گذاشته است و آنان را با معنويات و دستورات الهي تغذيه مي كنند، مورد هجوم خود قرار داده و براي رسيدن به اهداف شوم خود روي اين دو كانون اجتماعي برنامه ريزي مي كند.

سردار بهشتی خاطرنشان کرد: مساجد بهترین مکان برای مقابله با تهدیدها و تحریم های جهانی است که میتواند نقش حایز اهمیتی را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی مساجد بیشتر استفاده شود، بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی مسجد تنها محلی برای اقامه نماز و برگزاری مجالس ختم بود، ولی امام راحل بعد از پیروزی انقلاب تعریف جدیدی از اسلام، ولایت فقیه، نقش اجتماعی اسلامی برای جامعه بشریت مطرح کردند،لذا برنامه های فرهنگی، مذهبی طراحی شده در مساجد باید طوری باشد که جاذب جوانان و نوجوانان باشد و آنان را با اسلام ناب محمدی و اصول قرآنی آشنا کند.

سردار بهشتي با اشاره به فعاليت بسيجيان در فضاي مجازي و همچنين سايت هاي عملكردي عنوان کرد: سایت‌ها در واقع همان آر‌پی‌جی‌های زمان جنگ هستند و نقش مهمی در منهدم کردن پایگاه‌های دشمن دارند؛ به عبارتی حضور بسیجیان در فضای مجازی مانند گلوله برفی است که تبدیل به بهمنی خواهد شد و تهاجم را به یکباره خنثی می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «بسیج معجزه است»، اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت بسیج تفسیر رفتار اسلامی در جامعه و ساخت و معرفی الگو است.

ارسال نظرات