خبرهای داغ:
امام جمعه شاهین‌دژ:

دفاع مقدس با الهام از جوانان حاضر در نهضت عاشورا خلق شد

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: هشت سال دفاع مقدس با الهام گرفتن از جوانان حاضر در نهضت بزرگ عاشورا خلق شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۷۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام نقی باقری اظهار داشت: فرزندان سلحشور و غیور ایران اسلامی از جوانان نهضت عاشورا الهام گرفتند و برای خلق حماسه عظیم دفاع مقدس در میدان‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سالروز آزادسازی خرمشهر و به سرانجام رسیدن عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس را پشت‌سر گذاشته‌ایم و اکنون در هفته نکوداشت دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم، این ایام را به اقشار مختلف مردم تبریک گفت.

این مسؤول به نام‌گذاری چهارم خرداد ماه با عنوان «دزفول، مقاومت و پایداری» اشاره کرد و ضمن تبریک این روز فرخنده به ملت قهرمان کشورمان، خاطرنشان کرد: فرزندان این ملت با سرمشق قرار دادن جوانان کربلای حسینی برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

امام جمعه شاهین‌دژ بخش دیگری از سخنان خود با اظهار اینکه میلاد با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) نخستین شهید عاشورا از بنی‌هاشم را پشت‌سر گذاشته‌ایم، ادامه داد: شجاعت، ایثار، دلاوری، رزم‌آوری، آگاهی، بصیرت دینی و سیاسی حضرت علی‌اکبر(ع) جوانان ما را مجذوب خود ساخته بود.

وی با اظهار اینکه شجاعت و مقاومت حضرت علی‌اکبر(ع) در حماسه کربلا به معنای واقعی کلمه متجلی شده است، اضافه کرد: به طوری که سخنان و فداکاری‌های جوانان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در تاریخ اسلام ماندگار شده است.

امام جمعه شاهین‌دژ با اظهار اینکه جوانان این مرز و بوم با الهام از نهضت حسینی در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: به طوری که با همین روحیه حماسی و انقلابی برای آزادسازی خرمشهر عملیات سخت و طاقت‌فرسایی را انجام دادند.

باقری با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رغم ایستادگی ملت و شکست خوردن دسیسه‌های گوناگونشان در قبال مردم ایران همواره به دنبال توطئه چیدن علیه این کشور هستند، ادامه داد: باید در عرصه جنگ نرم نیز با قدرت و آگاهانه عمل کنیم.

مسؤول حوزه‌های علمیه شاهین‌دژ به تلاش دشمنان نظام و انقلاب برای سست کردن باورها، اعتقادات و کمرنگ کردن ارزش‌ها در بین ملت ما به ویژه جوانان اشاره کرد، اظهار داشت: با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ماهواره‌ای درصدد نفوذ هستند ولی ما باید آگاهانه رفتار کنیم.

وی بر ضرورت روشنگری و آگاه‌سازی بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جدید کشورمان تاکید و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای بالا بردن سطح آگاهی عمومی و بیمه شدن آنها در مقابل تهدیدهای فرهنگی استفاده کرد.

ارسال نظرات