خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تاکید کرد

ضرورت مشارکت مردم آذربایجان غربی برای مبارزه با اعتیاد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: مشارکت اقشار مختلف مردم در آذربایجان غربی برای مبارزه با اعتیاد ضروری است.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۷۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ناصر اصلانی اظهار داشت: مشارکت اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های سراسر آذربایجان غربی برای مبارزه با اعتیاد امری ضروری است که در این زمینه باید با جدیت برای جلب همکاری آحاد مردم گام‌های بلندی برداشت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته 95 مصوبه در 12 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به تصویب اعضا رسید، اظهار داشت: مراحل عملیاتی شدن 11 مصوبه هم‌اکنون در حال پیگیری بوده، ولی سایر مصوبات اجرا شده است.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه نتیجه اقدامات به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته اعلام شده است، اضافه کرد: در این راستا کمیته‌های تخصصی اعم از مقابله با عرضه، فرهنگی، پیشگیری، حقوقی و قضایی، درمان، حمایت اجتماعی، امور زنان و خانواده و توسعه مشارکت‌های مردمی برای ساماندهی فعالیت‌‌های مربوط به مقابله با اعتیاد تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با ابراز خشنودی از شکل گرفتن تعامل، همکاری و هم‌افزایی با فرمانداران شهرستان‌ها در این زمینه، افزود: همه فرمانداران در سطح استان حکم دبیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با امضای وزیر کشور را دریافت کرده‌ و برای فعالیت در حوزه نیز توجیح شده‌اند.

اصلانی با اشاره به تشکیل 186 جلسه با کمیته‌های فرعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در مناطق مختلف آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: هر هفته یک نوبت نسبت به بازدید و سرکشی از فعالیت شورای فوق در شهرستان‌ها اقدام می‌شود.

این مسؤول ضمن ابراز خشنودی از صورت گرفتن اقدامات مفید و موثر در این زمینه و شکل گرفتن تلاش مستمر با آسیب‌ها و تهدیدها و مبارزه با استعمال مواد مخدر، گفت: در این زمینه خوشبختانه اقدامات قابل قبولی انجام گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته مقادیر قابل توجهی انواع مواد مخدر توسط واحدهای انتظامی، نظامی و اطلاعاتی کشف سپس ضبط شده است، اضافه کرد: میزان کشفیات سال 94 در مقایسه با سال 93 حدود 24 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: سال گذشته 5 هزار و 515 نفر توزیع‌کننده و قاچاقچی دستگیر شدند، همچنین 132 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد، از طرف دیگر برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود معتادان متجاهر نیز اهتمام شده است.

اصلانی در بخش پایانی سخنان خود دستگیری معتادان متجاهر و تحویل دادن آنها به مراکز درمانی و ترک اعتیاد استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: باید برای ریشه‌کن شدن معضل اعتیاد در جامعه به صورت جدی با عزم راسخ و همگانی تلاش شود.

ارسال نظرات