خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی:

رزمندگان مدافعان حرم شبیه جوانان دوران دفاع مقدس هستند

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی با تاکید به شباهت های مدافعان حرم با جوانان دوران دفاع مقدس گفت: امروز جوانان و رزمندگان مدافع حرم با همان رویکردهای دوران دفاع مقدس از ارزش ها دفاع می کنند.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۶۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد ارومیه گفت: صدام حسین وقتی در پشت دروازه های خرمشهر 35 روز متوقف شد، آن موقع تردیدی در قلب دشمن ایجاد شد و اینجا را حساب نکردند که مردان مرد و شیرزنان بدون سلاح می جنگند و اجازه نمی دهند که این خاک مقدس اشغال شود.

وی با اشاره به موضوع مقاومت افزود: همین مقاومت بود که استراتژی دشمن را بهم ریخت و این حماسه بزرگ هم توسط یک مشت جوانی که دارای انگیزه الهی بودند انجام شد.

فرمانده سپاه استان با اشاره به علل اشغال و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: مهمترین علت سقوط خرمشهر نفوذ منافقین در سیستم مدیرتی جنگ و نادیده گرفتن توان جوانان بود که باعث شد خرمشهر از دست برود اما رزمندگان با توکل به خدا و اطاعت از رهبر عزیز توانستند خرمشهر را آزاد کنند و بعد از فتح خرمشهر بود که دشمن غرور خودش راشکست و آمد تا با ما مذاکره کند.

خرم با اشاره به استراتژی امام برای پایان جنگ گفت: این ها باید عذرخواهی کنند و متجاوز را معرفی کنند تا بعد آتش بس اعلام شود و اگر آن استراتژی امام نبودهنوز که هنوز است، دشمن در کشور ما بود.

وی با تاکید به شباهت های جوانان دوران دفاع مقدس با مدافعان حرم افزود: امروز هم همین جوانان و همین رزمندگان مدافع حرم با همان رویکرد از ارزش ها دفاع می کنند.

فرمانده سپاه شهداء با اشاره به وضعیت مالی مدافعان حرم گفت: بدانید که این جوانان با کمترین پول و در حد یک میلیون و نیم حقوق ماهیانه راهی سوریه می شوند که با کسری هایی که داوطلبانه برای کمک به مقاومت و سایر کسورات وجود دارد بیش از 900 هزار تومان به دستشان نمی رسد.

وی افزود: برخی از خانواده های شهدا خودشان تعریف می کنند که ما گفتیم نروید به سوریه چون خودمان مشکلاتی داریم اما شما ببنید که این ها بخاطر دفاع از حرم حضرت زینب از همه چی گذشتند و منافقان چطور می خواهند کار این بزرگ مردان را کوچک جلوه دهند.

عابدین خرم با اشاره به جنایات های آمریکایی ها در عراق گفت: همین ها بیش از 600 دانشمند عراقی را شناسایی و ترور کردند و معتقد بودند که بنیه این کشور باید از بین برود، امروز در دانشگاه های عراق گورهای دسته جمعی پیدا می شود و اگر شهدای عزیزی که در دانشگاه ما می درخشند نبودند اینجا هم گور دسته جمعی باید می شد.

وی تاکید کرد: امروز در کشورهای اروپایی یادبود سرباز گمنام می سازند و یادبود شهیدان را در بهترین نقاط شهر ایجاد می کنند تا برایشان احترام قائل شوند.

فرمانده سپاه شهدا زنده نگه داشتن یاد شهیدان و سریازان جنگی را از بهترین خصائل بشری دانست و گفت: چرا باید آنقدر کج فهم باشیم و قضاوت های نادان گونه ای را نسبت به شهدا داشته باشیم و چنان اظهار نظر کنیم.

خرم تاکید کرد: باید کسانی بروند و خودشان را فدا کنند تا یک ملت آسوده بماند و چرا ما می خواهیم با تحلیل های غلط در مورد علم، پیشرفت و عمران و آبادانی ذهن ها را منحرف و یاد شهدا را کمرنگ کنیم.

وی با عذرخواهی از خانواده شهدا بخاطر برخی جسارت هایی که به آن ها شده است اظهار داشت: به خدا قسم اگر آمریکایی ها مجال پیدا کنند همه مسلمانان را با تیغ خود می کشند مگر آنکه تسلیم آنها شویم.

خرم تاکید کرد: ما با کسی دشمنی و جنگ نداریم و مکتب ما مکتب دوستی و مهربانی است اما زمانی هست که دشمن قصدی علیه ما داشته باشد که در اینصورت مقابل دشمن اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ هستیم.

ارسال نظرات