خبرهای داغ:

برگزاری مراسم گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر در لشکر3 حمزه (ع)

مراسم گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر در لشکر 3 حمزه (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۱۸۰۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همزمان با سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر مراسم گرامیداشت این روز در مسجد المهدی لشکر عملیاتی 3 حمزه (ع) با شرکت پایوران و سربازان این لشکر و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ویژه این روز برگزار شد.

حجت الاسلام فضل ا... میرزایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر 3 حمزه (ع) ضمن تبریک این روز، به بیان ایثارگری ها و رشادت های مردم این شهر در دفاع از کیان اسلامی و مقابله با متجاوزان در طول روزهای اول تجاوز دشمن به این شهر و هم چنین شجاعت ها و حمایت های مردم و امام(ره) در طول باز پس گیری و آزادسازی این شهر از یوغ ارتش بعثی پرداخته و افزود خرمشهر در روند تحولات جنگ تحمیلی به عنوان نماد و مظهر مقاومت سرسختانه جمهوری اسلامی ایران و پیروزی بر عراق به شمار می رفت. مواضع و استحکامات عراق در خرمشهر و آمادگی برای مقابله با تهاجم رزمندگان اسلام، این امیدواری را برای حامیان جهانی و منطقه ای عراق به وجود آورده بود که عراق با حفظ خرمشهر و با ایجاد تاخیر در آزادسازی آن، ضمن فرسایش توان نظامی ایران، فرصت لازم را برای آمادگی عراق جهت مقابله با وضعیت جدید فراهم خواهد ساخت. سرعت عمل قوای نظامی ایران با اتکا به تاکتیک ویژه عملیات عبور از رودخانه کارون و سقوط مواضع عراق و آزادسازی زودهنگام خرمشهر، نه تنها تمامی امیدهای حامیان عراق را بر باد داد، بلکه دامنه نگرانی و اضطراب آنها را در مورد سرنوشت سیاسی رژیم صدام و آینده منطقه گسترش داد و از بعد سیاسی ودر صحنه بین المللی در واقع عراق با از دست دادن خرمشهر، تکیه گاهش را برای مذاکره که به عنوان "برگ برنده" محسوب میشد از دست داد و با آزادسازی آن به دست رزمندگان اسلام و عقب نشینی تحقیرآمیز و مفتضحانه ارتش دشمن، رژیم عراق به نقطه پایان نزدیک می شد

از سوی دیگر پیروزی های جمهوری اسلامی در بعد نظامی و در مقابله با رژیم متجاوز بعث عراق در روند تثبیت اوضاع داخلی و تسریع آن، نقش بسیار مهمی داشت. فرار بنی صدر و توطئه های مختلف گروههای ضدانقلاب تا حدودی کشور را دچار بی ثباتی و اغتشاش کرده بود. اما پیروزی های جمهوری اسلامی در عرصه های نظامی جنگ، ثبات و اقتدار را برای نظام اسلامی به ارمغان آورد و توطئه های دشمنان را به شکست مفتضحانه کشاند.

ارسال نظرات