استاد حوزه و دانشگاه:

دوره جوانی تحت تاثیر دوره نوجوانی است

اگرفردی در دوران نوجوانی آسیب ببیند، دوره جوانی وی نیز تحت تاثیر نوجوانی خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۸۱۴۶۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،استاد حوزه و دانشگاه در جمع بسیجیان خواهر ناحیه زنجان ضمن تبریک اعیاد شعبان گفت:اگرفردی در دوران نوجوانی آسیب ببیند، دوره جوانی وی نیز تحت تاثیر نوجوانی خواهد بود.

حجت الاسلام ابوالفضل موسوی با اشاره به دوران مختلف عمر افزود: ما پنج نوع دوران زندگی داریم اولی دوران کودکی، دوم نوجوانی، سوم جوانی، چهارم میانسالی، پنجم پیری.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دوران بلوغ یکی از اساسی ترین دوران زندگی فرزندان محسوب اظهار داشت: در دوران کودکی نوع ارتباط کودکان با والدینشان محدود است و اگر در دوران نوجوانی فرزند آسیب ببیند دوره جوانی نیز زندگیش تحت تاثیر دوره نوجوانی خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: در دوره نوجوانی باید فرزند را مدیریت کرد واز دوران بلوغ به آرامی رد کرد تا قبل از دوران جوانی آرامش خواستی را پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به پنج نوع بلوغ در انسان، خاطر نشان ساخت: بلوغ قانونی(مسؤلیت پذیری)، بلوغ اقتصادی ،بلوغ ازدواج، بلوغ جسمانی وبیولوژیک، بلوغ جسمی وشرعی از انواع بلوغ ها در انسان است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسایل دینی گفت: مسایل دین باید از مراجع تقلید، تقلید نمود و حلال وحرام مستحب مکروه را به فرزندان خود از طریق مراجع تقلید متذکر و آموزش دهیم .

وی با اشاره به وظایف والدین در قبال فرزند اظهار داشت: از وظایف والدین مراقبت در غذای فرزندان خود می باشد، غذا میتواند انسان رو خوش اخلاق یا بداخلاق، انرژی مثبت یا انرژی منفی، خوش بین یا بدبین، خواب خوب و راحت و یا بد خوابی روبه انسان منتقل کند.

موسوی در ادامه گفت: اولین بحث در غذا حرام وحلال بودن ان است و مسأله بعدی آلودگی غذا می باشد که انگیزه عبادت را در انسان کم می کند.

ارسال نظرات