بهره برداری از 10 واحد گلخانه برزگ باشت

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت : قرار است تا هفته دولت امسال 10 واحد از گلخانه برزگ باشت آماده بهره بردار ی شود و اما روند این واحدها همچنان مطلوب نیست.
کد خبر: ۸۶۸۰۷۴۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
سید موسی خادمی به برگزاری نشستی برای رفع مشکلات اجرایی این طرح و همکاری دستگاه های خدمات رسان خبرداد و افزود: این طرح به رغم اهمیت اقتصادی از سال های گذشته تاکنون روند اجرایی کندی را داشته است.
استاندارکهگیلویه وبویراحمد اجرای طرحهای گلخانه ای را یکی از ظرفیت های اقتصادی مطلوب استان دانست و افزود: برای استفاده از این ظرفیت همکاری تمامی دستگاه های خدمات رسان و بانکها برای اعطای تسهیلات بیش از پیش نیاز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح گلخانه باشت در زمینی به مساحت 30 هزار هکتار معادل با تمامی گلخانه های در حال بهره برداری استان اجرای آن به لحاظ افزایش تولید و اشتغال موثر است .
جعفر گوهرگانی تصریح کرد: قرار است تا هفته دولت امسال 10 واحد از گلخانه برزگ باشت آماده بهره بردار ی شود و اما روند این واحدها همچنان مطلوب نیست.
وی تصریح کرد: تولید حدود 30 هکتار گلخانه استان سالانه هفت هزار تن صیفی جات ، سبزی ،توت فرنگی و 13.5 میلیون شاخه گل رز است که تولید محصولات گلخانه باشت پس از اجرا معادل این ظرفیت خواهد بود.
وی با بیان این که گلخانه باشت به 300میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود : خدمات زیربنایی این طرح شامل محوطه سازی و خیابان کشی از سوی جهاد کشاورزی اجرا شده است و کار روند اجرایی طرح از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی به کندبی ادامه دارد.
به گفته وی واحدهای گلخانه فدک باشت بین سه تا پنج هزار مترمربع پیش بینی شده است که پس از بهره برداری این طرح مهم کشاورزی نزدیک 200فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
مدیران دستگاه های خدمات رسان از جمله گاز، برق و آب منطقه ای نیز برای حل مشکلات این طرح اعلام آمادگی کرده اند.
عملیات اجرایی گلخانه فدک باشت از سال 85 آغاز شده است.
ارسال نظرات