خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خبر داد

جریمه میلیاردی برای قاچاقچیان مهاباد و سردشت

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: شعب تعزیرات حکومتی استان جریمه یک میلیارد و 472 میلیون ریالی برای قاچاقچیان کالا در شهرستان‌های مهاباد و سردشت صادر کردند.
کد خبر: ۸۶۸۰۶۵۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد اقوامی اظهار داشت: تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در طول هفته گذشته اقدام به رسیدگی به چهار پرونده قاچاق در شهرستان‌های مهاباد و سردشت کردند.

وی ادامه داد: میزان محکومیت این پرونده قاچاق بنا بر اعلام شعب تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق شده مبلغ یک میلیارد و 472 میلیون ریال جزای نقدی اعلام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به تشریح یکی از پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده که در تعزیرات حکومتی مهاباد مورد رسیدگی قرار گرفته شده است اشاره کرد و ادامه داد: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه و توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف شده است.

این مسؤول افزود: در پی کسب خبری مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور در ایست و بازرسی یک دستگاه اتوبوس 188دستگاه گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد و پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی مهاباد ارجاع شد.

اقوامی ادامه داد: بنا بر گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 522 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی به دومین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی مهاباد اشاره کرد و ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروی عبوری در ایست‌های بازرسی به یک دستگاه خودروی مشکوک شده و اقدام به توقیف این دستگاه خودرو کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودروی سواری 22گونی انواع پوشاک خارجی کشف و ضبط کردند.

این مسؤول افزود: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی و پس از اعلام جرم گمرک جهت سیر مراحل بعدی به تعزیرات حکومتی مهاباد ارجاع کردند.

اقوامی ادامه داد: بنابر اعلام گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز مهاباد متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 600 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی به سومین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی مهاباد اشاره کرد و افزود: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق سیگار خارجی است و توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شده است.

اقوامی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از خودروهای عبوری یک دستگاه خودروی سواری را به ظن قاچاق توقیف کرده و در بازرسی از این خودرو تعداد 10 هزار و 200 پاکت سیگار خارجی را از داخل این خودرو کشف و ضبط کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت گمرک پرونده به تعزیرات حکومتی سردشت ارسال شد.

این مسؤول به میزان محکومیت این پرونده قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز مهاباد متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به پرداخت350میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

اقوامی در ادامه سخنان خود به یکی دیگر از پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی مهاباد اشاره کرد و گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق بیش از یک هزار کیلوگرم خشکبار خارجی قاچاق است.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از خودروهای عبوری در بازرسی از خودروی که به ان مشکوک شدند مقدار یک هزار و 50 کیلوگرم خشکبار خارجی قاچاق را کشف و ضبط کرده و در این رابطه اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: این پرونده قاچاق پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی مهاباد ارجاع شد.

این مسؤول افزود: بنابر اعلام گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز مهاباد متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 500 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

ارسال نظرات