خبرهای داغ:
امام جمعه خوی:

ارتباط با بهاییان از مصادیق نفوذ و قبح‌زدایی از منکرات است

امام جمعه خوی گفت: ارتباط با بهاییان از مصادیق نفوذ و قبح‌زدایی از منکرات است لذا از قوه قضاییه درخواست می‌شود با این موضوع برخورد قاطع قانونی بکند تا جلوی تکرار این قبیل خبطیات گرفته شود.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۸۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خطبه اول با اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت، اظهار داشت: انتظار فرج، شناخت امام(ع)، تمسک به ولایت اهل بیت (ع)، اصلاح فردی و اجتماعی و پایداری و استقامت از وظایف منتظران در عصر غیبت به شمار می‌رود.

وی در خطبه دوم با اشاره به روز بزرگداشت ملاصدرا، ادامه داد: صدرالدین شیرازی بنیانگذار حکمت متعالیه به عنوان فیلسوف، عارف، مفسر و محدث تحولات عظیمی را در فلسفه و معارف اسلامی به وجود آورد به طوریکه فلاسفه بعد از خود را پیرو خویش ساخت.

امام جمعه خوی اثبات کردن حرکت جوهری، اثبات اتحاد عاقل و معقول، اقامه برهان صدیقین برای اثبات واجب، اثبات کردن معاد جسمانی و اثبات حدوث زمانی عالم را از جمله ابتکارات ملاصدرا در فلسفه بیان کرد.

وی به نقش سربازان گمنام اشاره کرد و متذکر شد: یکی از مناسبت‌های مهم نیمه شعبان روز سربازان گمنام بوده که جامعه اسلامی ما بخش مهمی از امنیت خود را مدیون آنان است و با توجه به محرمانه بودن کار و عملکرد وزارت اطلاعات باید موفقیت آن را از طریق آثار و برکات عملکردشان مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

شکوری با بیان اینکه اکنون استکبار جهانی به وسیله جریان‌های تکفیری و جاسوسان خویش تقریبا تمامی کشورهای منطقه را ناامن کرده لذا بخش مهمی از امنیت حاکم بر کشور را مدیون سربازان گمنام هستیم، افزود: توطئه ترور دانشمندان هسته‌ای و مسئولان نظام از جمله توطئه‌های بسیار پیچیده سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی استکبار و رژیم صهیونیستی بود که در کوتاه‌ترین مدت عوامل و عقبه‌های آن از طریق وزارت شناسایی و دستگیر شدند.

خطیب جمعه خوی ابراز داشت: دستگیری عبدالمالک ریگی که از جمله مهره‌های خطرناک و مرموز دشمنان بود لرزه بر جان تمامی سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان در منطقه انداخت که نشان از اشراف و تسلط وزارت اطلاعات بر تمامی آنان دارد.

وی ادامه داد: در طول حدود سه دهه فعالیت وزارت اطلاعات ده‌ها توطئه دشمنان و عوامل داخلی و منطقه‌ای آنان از قبیل توطئه‌های اقتصادی، انواع قاچاق، جریان‌های انحرافی، پولشویی، رانت‌خواری، شایعه‌سازی، رشوه‌خواری، جاسوسی و فتنه‌انگیزی با سرانگشت تدبیر سربازان گمنام کشف و خنثی شده است.

شکوری با اشاره به سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس، تصریح کرد: فتح خرمشهر به قدری مهم و سرنوشت‌ساز بود که تحلیلگران سیاسی و نظامی جنگ 8 ساله را به دو مرحله قبل از فتح خرمشهر و پس از آن تقسیم می‌کنند و دوراندیشی، آینده‌نگری و دقت فوق‌العاده رهبر کبیر انقلاب پس از فتح خرمشهر به صورت بارز و برجسته مشخص گردید.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در ملاقات با شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اشاره کرد و یادآور شد: ایمان به خدا و کفر به طاغوت مبنای واقعی اقتدار است، آمریکا طاغوت اعظم و شیطان اکبر است، قرآن محور وحدت امت اسلامی است، قدرت‌های طاغوتی از قدرت مسلمانان می‌ترسند، بعضی از کشورهای منطقه مجری سیاست‌های آمریکا هستند و ظهور گروه‌های تروریستی و تکفیری نتیجه گمراهی و فقدان روشنگری است از محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری در ملاقات با شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به شمار می‌رود.

امام جمعه خوی در پایان با بیان اینکه بسی جای تأسف است کـه ملاقات فرزندن یـکی از مسئولان با بهاییان موجی در داخل و خارج از کشور آفریده است، متذکر شد: موضوع بهاییت از نظر انحراف فکری، ضدیت با دین اسلام، جاسوسی به اجانب، اقدام علیه نظام اسلامی و حمایت استکبار و صهیونیسم از آنان بر کسی پوشیده نیست.

شکوری ادامه داد: لذا ملاقات با آنان یک نوع انحراف و از مصادیق نفوذ و قبح‌زدایی از منکرات است لذا از قوه قضاییه درخواست می‌شود با این موضوع برخورد قاطع قانونی بکنند تا جلوی تکرار این قبیل خبطیات گرفته شود.

ارسال نظرات