خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

عده‌ای سعی در تبدیل نفرت ملت ایران به محبت آمریکا دارند

امام جمعه ارومیه گفت: عده‌ای سعی دارند نفرت ملت ایران به آمریکا را تبدیل به محبت کنند.
کد خبر: ۸۶۷۹۹۴۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تنها راه نجات زندگی مسلمانان تقوای الهی و عمل به واجبات الهی است.

وی به سالروز ولادت امام زمان(عج) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به تمام مسلمانان جهان، بر ضرورت خواندن دعای عهد تاکید کرد و ادامه داد: لازم است ما خودمان را به ذکر این دعای پرفیض و برکت عادت دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مسلمانان ارتباط خویش را با امام زمان(عج) وسیع کنند و رفتار و منش خویش را مطابق دستورات این امام بزرگوار منطبق کنند.

این مسؤول به سالروز سوم خردادماه و آزادی خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: این سالروز بزرگ را باید به تمام کسانی که در راه فتح خرمشهر خالصانه مجاهدت کردند تبریک گفت و از زحمات آنان قدردانی کرد.

قریشی با بیان اینکه سالروز ولادت امام زمان(عج) مصادف با سالروز گرامیداشت سربازان گمنام امام زمان (عج) یکی است ضمن تبریک این روز به تمام این سربازان و قدردانی از زحمات این آنها، گفت: کار کسانی که در وزرات اطلاعات خالصانه تلاش می‌کنند و امنیت مردم را تامین می‌کنند ولی بی‌نام و نشان هستند ستودنی است زیرا که آنان امنیت را در مملکت امام زمان حضرت مهدی (عج) برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: علی‌رغم ایجاد ناامنی که در کشورهای منطقه و حتی در کشورهای اروپا شاهد امنیت پایدار در کشور خود هستیم و امنیت را مدیون تمام عوامل نظامی، انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم.

امام جمعه ارومیه به دیدار اخیر قاریان بین‌المللی سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار اقتدار مسلمانان را متکی به دو اصل ایمان به خداوند و عدم قبول طاغوت و اعلام انزجار بر علیه طاغوت عنوان کردند.

این مسؤول افزود: مسلمانان باید توجه داشته باشند در آمریکا طاغوت اعظم دنیای کنونی است لذا باید از این طاغوت کنار‌ه‌گیری کنند.

قریشی سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری را براساس آیات و روایات عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم محور اساسی دین اسلام را توحید بیان فرمودند و تمام پیامبرانی که برای هدایت مردم مبعوث شدند مردم را به عبادت خداوند دعوت کردند و آنان را از طاغوت اجتناب کردند.

وی اذعان کرد: این نکته که کشورهای اسلامی اکنون به جای اینکه طاغوت را کافر بشناسند به آنان ایمان می‌آورند و از آنان دفاع می‌کنند جای بسیار تامل و تاسف دارد و در این خصوص نیز خداوند در قرآن کریم فرمودند که برخی از مسلمانان به جای اینکه از طاغوت و پرستش بت‌ها اجتناب کنند برخلاف دستور خداوند از طاغوت پیروی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این افراد به جای اینکه به خداوند تکیه کنند بر طاغوت تکیه می‌کنند و برخلاف دستورات قرآنی عمل می‌کنند لذا لعنت خداوند بر آنان خواهد بود.

عالمان دینی طاغوت برای مسلمان شناسایی کنند

این مسؤول افزود: مهم‌ترین وظایف نخبگان و عالمان اسلامی در چنین شرایطی روشنگری مسلمانان و شناخت طاغوت برای مسلمانان است.

قریشی تاکید کرد: ضرورت دارد عالمان دینی طاغوت را برای مردم شناسایی کرده و آنان را به دوری از طاغوت دعوت کرده و حقایق را برای مسلمانان آشکار کنند.

وی افزود: اگر عده‌ای در کشور ایران سعی بر تغییر چهره آمریکا داشته باشند و بخواهند آمریکا را در اذهان عمومی مثبت جلوه داده و این طاغوت را دوستدار ملت ایران اعلام کنند و نفرت ملت ایران نسبت به آمریکا را به محبت تبدیل کنند لعنت خداوند شامل حال آنان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به بحث دیگر مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار محور اصلی برای اتحاد مسلمانان جهان را قرآن کریم عنوان کردند و فرمودند «قرآن کریم وظیفه مسلمانان را مشخص کرده لذا می‌توان با تکیه بر این کتاب آسمانی متحد شد.»

این مسؤول در ادامه سخنان خود به اهمیت شرکت در نماز جمعه اشاره کرد و ادامه داد: در قرآن کریم هیچ عملی همانند شرکت در نماز جمعه تعبیر نشده و خداوند در سوره مبارکه جمعه به مسلمانان دستور دادند زمانی که صدای اذان را می‌شنوند به سوی نماز بشتابند و از شرکت در این فریضه الهی غافل نمانند.

قریشی افزود: خداوند در این سوره فرمودند که در روز جمعه به هنگام اقامه نماز جمعه تجارت و معامله خویش را رها کرده و به سوی عبادت خداوند بپردازند زیرا که نفع مسلمانان در این کار است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ تجارت و معامله‌ای مومنان را از ذکر نام و یاد خداوند باز نمی‌دارد و یاد خداوند در روز جمعه و شرکت در نماز جمعه بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شرکت در نماز جمعه نماد توحید و خداپرستی است لذا لازم است مردم استان ما به این فریضه الهی بیشتر توجه داشته باشند.

ارسال نظرات