خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

تلاش برای تامین امنیت غذایی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تامین امنیت غذایی یکی از مهمترین دغدغه‌های جهاد کشاورزی استان است.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۷۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسج آذربایجان غربی، اسمعیل کریم‌زاده اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به شمار می‌رود و در این خصوص شاهد هستیم که سال گذشته 6 میلیون و 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه باید از این فرصت در راستای افزایش میزان صادرات از استان بهره گیریم، تصریح کرد: در بسیاری از موارد رتبه‌های برتر کشوری را داریم که از آن جمله می‌توان به تولید عسل، سیب و انگور اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تبدیل اراضی و باغات به آبیاری نوین نیز از دیگر اقداماتی است که در استان انجام می‌گیرد و در این خصوص باید شاهد کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه تامین امنیت غذایی یکی از مهمترین دغدغه‌های جهاد کشاورزی استان است، ادامه داد: تامین امنیت غذایی و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی عمده اهداف این سازمان به شمار می‌رود.

کریم‌زاده رسیدن به رونق اقتصادی را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و در این خصوص طرح‌هایی نیز اجرایی می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال نیز بخش کشاورزی استان بر اثر بلایای طبیعی دچار خسارت شده است، اظهار داشت: طی چند روز گذشته شاهد بارش تگرگ و وارد شدن خسارت بر باغات و اراضی برخی شهرهای استان بودیم که در این خصوص میزان خسارت دقیق هنوز برآورد نشده است.

ارسال نظرات