خبرهای داغ:
نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس:

انتقال آب از رود زاب به دریاچه ارومیه نیازمند ۲۳۰۰ میلیارد تومان

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سفر آتی رئیس جمهور به استان آذربایجان‌غربی مطالبه جدی مردم آذربایجان‌غربی از وی، احیای دریاچه ارومیه، امکان آموزش زبان مادری و کاهش اخذ مالیات است.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۷۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسج آذربایجان غربی، هادی بهادری با اشاره به مطالبات اساسی مردم استان در سفر آتی رئیس جمهور اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مردم آذربایجان‌غربی سه مطالبه جدی و مهم از رئیس جمهور داشته باشند.

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مطالبات اساسی مردم اعطای امتیازات، مجوزها و فرصت‌های مناسب‌تر برای فضای اقتصادی استان است چون متاسفانه آذربایجان‌غربی از گذشته یکی از استان‌های محروم کشور به شمار می‌رود

بهادری بیان کرد: بنابراین دولت باید امتیازهای اقتصادی خاصی مانند کاهش اخذ مالیات از مردم این منطقه اعمال کرده و یارانه اقتصادی به آنها اختصاص دهد تا کمکی به معیشت مردم این دیار شود.

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به مطالبه فرهنگی مردم از رئیس جمهور اشاره کرده و افزود: مردم این استان علاقه‌مند به آموزش زبان مادری در این دیار هستند.

بهادری با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه نیز از مطالبات جدی و بجای مردم استان از رئیس جمهور است تصریح کرد: هم‌اکنون برخی پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه به سبب مشکلات مالی دچار مشکل شده‌اند که رئیس جمهور باید به این مقوله توجه جدی و ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته اعتبارات مربوط به احیای دریاچه ارومیه به دستگاه‌های اجرایی زیر 40 درصد بود و امسال نیز این میزان کاهش یافته و با توجه به حساسیت موضوع، باید اعتبارات موجود به تخصیص 70 درصدی برسد.

وی افزود: انتقال آب از رود زاب به دریاچه ارومیه که نیازمند دو هزار و 300 میلیارد تومان است باید به موقع تخصیص یابد تا شاهد احیای دریاچه ارومیه باشیم.

ارسال نظرات