خبرهای داغ:
معاون پیشگیری از معلولیت های بهزیستی کشور:

۸۰۰ پایگاه سنجش بینایی در کشور فعالیت می کند

معاون پیشگیری از معلولیت های بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۸۰۰ پایگاه سنجش بینایی به ظور ثابت در كشور فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۶۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسج آذربایجان غربی، دكتر مینو رفیعی در هفدهمین كارگاه كشوری ارزشیابی آموزشی برنامه پیشگیری از تنبلی چشم به میزبانی ارومیه با بیان اینکه این پایگاه های سنجش به صورت مستمر به کودکان و مراجعان خدمات ارائه می دهند عنوان کرد: این آمار در آبان و آذرماه كه اختصاص به برنامه پیشگیری از تنبلی چشم دارد به ۲۰ هزار پایگاه می رسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به رقم مطلوب ۸۲ درصدی پیگیری اجرای این طرح درصدد هستیم تا این آمار را افزایش دهیم اضافه کرد: استان آذربایجان غربی در زمینه سنجش بینایی از عملکرد خوبی برخوردار است.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی از سنجش بینایی ۳ میلیون كودك ۳ تا ۶ سال در طی اجرای طرح غرالگری بینایی در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد در ۶۰ هزار كودك اختلا بینایی تشخیص و برای درمان به بینایی سنج معرفی شدند.

رفیعی ادامه داد: از مجموع ۶۰ هزار تشخیص اختلال بینایی ۱۵ هزار مورد تنبلی چشم تشخیص و برای طی مراحل درمان به چشم پزشكان معرفی شدند.

وی با بیان اینكه ارتقای كیفیت برنامه غربالگری و پیگیری و نظار بر فرایندها از جمله اولویتهای سالجاری به شمار می رود افزود: خوشبختانه با گذشت ۲۰ سال از اجرای موفقیت آمیز این طرح امروز اولویتهای چون گسترش طرح در مناطق دورافتاده از جمله اولویتهای اساسی به شمار می رود.

رفیعی گفت: ما تمام برنامه‌های غربالگری را برای بیماران پیگیری و مدیریت می‌کنیم و برای افرادی که توان هزینه درمان خود را ندارند نیز تامین هزینه می‌کنیم.

وی با تقدیر از همكاری خوب خیرین، چشم پزشكان، بینایی سنج ها و مراكزی چون دانشگاه علوم پزشكی و آموزش و پرورش در ارجای این طرح ابراز امیدواری کرد تا پوشش این طرح بیش از پیش افزایش یابد.

ارسال نظرات