مدیر کل حفظ آثار کردستان عنوان کرد؛

ضرورت تشکیل کارگروه دفاع مقدس در شهرستان ها/یادمان های بانه پذیرای بیشترین زائران راهیان نور استان است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان با بیان اینکه بیشترین زائران راهیان نور استان کردستان مربوط به شهرستان بانه می باشد گفت: یادمان شهدای سیران بند بانه ظرفیت تبدیل شدن به شلمچه دوم را دارد.
کد خبر: ۸۶۷۸۳۴۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا شرف بیانی در نخستین کارگروه دفاع مقدس شهرستان بانه به ضرورت تشکیل کارگروه دفاع مقدس در شهرستان های استان اظهار داشت: استان کردستان بعنوان یکی از استان های مطرح کشور در جریان دفاع مقدس می باشد چرا که دوران دفاع مقدس در این استان با احتساب دو سال جنگ با ضد انقلاب، ده بوده است.

وی با بیان اینکه این کارگروه هنوز نوپاست و در سال گذشته در شهرهای استان کردستان تشکیل یافته است افزود: این کارگروه با توجه به اهمیت و ضرورتی که دارد امسال بصورت منظم با اعضای ثابت و بسته به نوع شرایط با دیگر نهادهای دولتی برگزار خواهد شد.


شرف بیانی دوران دفاع مقدس را نماد مقاومت و سمبل ایستادگی مردم ایران در دفاع از دین، آب و خاک این مرزو بوم در برابر تهاجمات رژیم بعث دانست و گفت: خاطرات 8 سال جنگ تحمیلی و یادمان دفاع مقدس های باید برای نسل سومی های انقلاب و همچنین نسل های آینده انقلاب بازگو شود تا آیندگان قضاوت درستی از این دوران داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان با بیان اینکه بالغ بر 3 هزار نقطه یادمانی در این استان وجود دارد تصریح کرد: استان کردستان بواسطه داشتن این یادمان ها سالانه پذیرای صدها هزار زائر راهیان نور از سراسر کشور اسلامی می باشد که در این بین، بیشترین بازدید زائران و کاروان های راهیان نور از یادمان های شهدای غریب و گمنام سیران بند و یادمان دفاع مقدس بوالحسن بانه می باشد.

وی ضمن تقدیر از سپاه بانه و اداراتی که با سپاه این شهرستان در احداث و تکمیل این یادمان ها همکاری داشته اند افزود: در یکی دو سال گذشته کارهای مناسبی در احداث و تکمیل یادمان های بانه صورت گرفته است بطوریکه یادمان سیران بند بانه ظرفیت تبدیل شدن به شلمچه دوم را دارد.


شرف بیانی احداث و تکمیل پارک پانزده خرداد این شهر توسط سپاه با همکاری شهرداری بانه نیز اشاره کرد و گفت: پارک پانزده خرداد بانه که محل شهادت بیش از 600 نفر از انسان های بی گناه این شهرستان توسط جنگنده های رژیم بعث در ظرف چند دقیقه می باشد نیز از دیگر ویژگی های منحصر به فرد شهرستان بانه و یادمان های شاخص این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی می باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان همچنین به تکمیل و آماده سازی طرح های مربوط به یادمان شهدای سیران بند و پارک پانزده خرداد به صورت ویژه تاکید کرد و گفت با تکمیل این طرح ها اعتبارات مربوط به این دو پروژه نیز سریعا جذب خواهد شد.

وی همچنین سهم شهرستان بانه را در تهیه کتاب دفاع مقدس در راستای مستند سازی وقایع جنگ این شهرستان دو کتاب عنوان کرد و گفت: تالیف کتاب بهترین روش برای مستند سازی دوران دفاع مقدس است که باید از این ظرفیت هم به نحو احسن برای استفاده نسل های آینده بهره برداری شود.

ارسال نظرات