سخنگوی شورای شهر قیدار:

رفع مشکلات زیر ساختی قیدار با آزادسازی بافتهای فرسوده

مشکلات زیر‌ساختی شهر قیدار با آزادسازی بافتهای فرسوده برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۸۲۱۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سخنگوی شورای شهر قیدار با اشاره به اینکه آزادسازی بافتهای فرسوده در قیدار نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی است، گفت: مشکلات زیر‌ساختی شهر قیدار با آزادسازی بافتهای فرسوده برطرف می‌شود.

محمد خلفی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بافت فرسوده شهر قیدار در مرکز شهر قرار دارد، افزود: به منظور آزادسازی بافتهای فرسوده اعتبار بیش از 300 میلیارد ریالی مورد نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری به تنهایی قادر به نوسازی و آزادسازی بافتهای فرسوده واقع در بافت مرکزی شهر نیست، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مشکلات زیرساختی موجود در شهر قیدار به دلیل وجود بافت فرسوده گسترده است.

سخنگوی شورای شهر قیدار با اشاره به اینکه سیما و منظر شهری در قیدار به ویژه در بافت مرکزی شهر با وجود بافتهای فرسوده و ناکارآمد دچار خدشه شده است، عنوان کرد: وجود محدودیتهای ساخت‌وسازی در شهر قیدار نیز یکی از عوامل تاثیرگذار در احیا و نوسازی بافتهای فرسوده است.

وی به موقعیت استراتژیک قیدار به عنوان بزرگترین شهرستان استان اشاره کرد و افزود: موقوفه بودن زمینهای شهر قیدار مانع از گسترش و افزایش ساخت‌وساز در این شهر شده است.

خلفی خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در بافت فرسوده شهر قیدار با مشارکت بخش خصوصی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه موقوفه بودن زمینهای شهر قیدار ساخت‌وساز را به حداقل رسانده است، یادآور شد: با توجه به ظرفیت مهاجرپذیر بودن این شهر اوقاف باید سرمایه‌گذاریهای لازم را برای افزایش مهاجرتهای معکوس انجام دهد.

سخنگوی شورای شهر قیدار با اشاره به اینکه طبق جلسات برگزار شده با اداره اوقاف این نهاد با اتخاذ سیاست‌هایی سرمایه‌گذاری در شهر را گسترش می‌دهد، تصریح کرد: اوقاف در ابتدای کار خود اقدام به ساخت تالار در این شهر کرده است.

ارسال نظرات