امام جمعه مهریز:

جشن های نیمه شعبان بدون گناه برگزار شود/ حفظ حرمت امام زمان(عج) واجب است

امام جمعه مهریز بر برگزاری باشکوه جشن های نیمه شعبان تاکید کرد و گفت: نیمه شعبان برای امت اسلام و ملت ایران یک فرصت بزرگ مذهبی و فرهنگی است .
کد خبر: ۸۶۷۷۸۰۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

به گزارش  خبرگزاری بسیج از مهریز،حجت الاسلام والمسلمین علی برهان در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی شهرستان افزود: مردم و جوانان کشور بر اساس اعتقادات و رسم بسیار خوب دیرینه در تمامی مناطق در شهر و روستاها بنحو باشکوه و خودجوش نسبت به برگزاری جشن ها اقدام می کنند .
امام جمعه مهریز خاطر نشان کرد: جشن های نیمه شعبان باید در چارچوب شرع مقدس و با در نظر گرفتن شان و حرمت آن ایام و باید بدون هرگونه گناه و خیلی پرشور و باشکوه برگزار شود.
برهان گفت: باید توسط متولیان فرهنگی به همه مردم و جوانان توصیه شود تا در طول ایام شعبانیه و نیمه شعبان المعظم نسبت به حرمت گذاری آن و رعایت مصالح دین و شرع اقدام کنند.
امام جمعه مهریز خاطر نشان کرد: تبیین فلسفه انتظار و گسترش روح اعتقاد بیش از گذشته به موضوع امامت و ولایت باید سرلوح برنامه های اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان قرار گیرد .
برهان همچنین بر انجام برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی و برگزاری باشکوه نیمه شعبان و بزرگداشت دهه مهدویت در سطح شهر و مناطق روستاها با حضور مبلغان دینی تاکید کرد .
همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: جشن های نیمه شعبان با رعایت حرمت آن بنحو باشکوه با حضور گسترده آحاد مردم در شهر و روستاها برگزار می شود .
حجت الاسلام حمید عسکری گفت: در سطح شهرستان مهریز فعالیت های فرهنگی و تبلیغی با حضور و مشارکت گسترده آحاد مردم و بخصوص جوانان برگزار می شود .
وی همچنین ضمن بیان اهداف ستاد خواستار همکاری بر رعایت شئون فرهنگی در مناسبت مذهبی نیمه شعبان شد.
در پایان پس از بحث و تبادل نظر حاضرین مصوب گردید اعضاء زمینه برگزاری جشن های سالم فرهنگی با نظارت بر برنامه ها بخصوص مراسم نمایش را فراهم آورند.

ارسال نظرات