نرخ خرید تضمینی گندم دیم و معمولی در کهگیلویه اعلام شد

فرماندار کهگیلویه نرخ خرید تضمینی گندم دیم و معمولی را به ترتیب هزار و 307 و هزار و 270 تومان دانست و گفت: دانه روغنی کلزا نیز به قیمت هر کیلو 2500 تومان خریداری می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۷۲۲۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

علی پوزش ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان اظهار داشت:27 هزار هکتار گندم دیم و 3 هزار و 500 هکتار گندم آبی در مزارع شهرستان زیر کشت رفته است.

فرماندار کهگیلویه سطح زیر کشت جو در این شهرستان را 13 هزار هکتار دانست و گفت: 65 هکتار نیز دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان کشت شده است.

پوزش با بیان این‌که برداشت غلات از نیمه دوم اردیبهشت شروع شده،افزود: در مناطق سردسیری کار برداشت تا اوایل تیرماه و در گرمسیر تا اوایل شهریور ادامه دارد.

وی،میزان برداشت گندم از سطح مزارع شهرستان را بیش از 2 برابر نسبت به سال گذشته خواند و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 15 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری و راهی انبار شود.

پوزش تصریح کرد: سال گذشته 6500 تن گندم و 2 هزار تن گندم بذری از کشاورزان خریداری شده بود که پیش‌بینی می‌شود خرید گندم امسال رشد بیش از 2 برابری داشته باشد.

این مسؤول تصریح کرد: 60 کمباین کار برداشت محصولات را در شهرستان انجام می‌دهند که از این تعداد 30 دستگاه بومی و بقیه مهاجر هستند.

پوزش با اشاره به خرید خصوصی بذور اصلاح شده گفت: با همکاری مرکز تعاون روستایی به عنوان مباشر امسال 2500 تن بذر اصلاح شده در رقم‌های مختلف از کشاورزان خریداری شده است.

وی،افزود: 2 مرکز خدمات کشاورزی در بخش‌های دیشموک و چاروسا نیز با هماهنگی جهاد کشاورزی و تعاون روستایی کار خرید گندم را انجام می‌دهند.

پوزش نرخ خرید تضمینی گندم دیم و معمولی را به ترتیب هزار و 307 و هزار و 270 تومان دانست و گفت: دانه روغنی کلزا نیز به قیمت هر کیلو 2500 تومان خریداری می‌شود.

ارسال نظرات