خبرهای داغ:
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد

افزایش سرویس‌های vip در مسیرهای زیر 300 کیلومتر در آذربایجان غربی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی به اهداف و اولویت‌های کاری در بخش حمل و نقل مسافر در سال 95 اشاره کرد و گفت: افزایش سرویس‌های vip در مسیرهای زیر 300 کیلومتر در استان از جمله اهداف مدنظر است.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۳۱
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عبدالحسین علی اکبری به تعداد سفر انجام شده در استان طی سال 94 اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته 760 هزار و 324 مورد سفر در آذربایجان غربی انجام شده و تعداد مسافر جابه‌جا شده نیز 7 میلیون و 122 هزار و 923 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه سال 94 تعداد ناوگان حمل و نقل مسافر در استان 3 هزار و 556 دستگاه بوده که از نرخ رشد 4.7 درصد نسبت به سال 93 برخوردار است، ادامه داد: سال گذشته از مجموع تعداد ناوگان حمل و نقل مسافر در استان 691 دستگاه اتوبوس، یک‌هزار و 179 دستگاه مینی‌بوس و یک هزار و 686 دستگاه سواری است.

علی اکبری به تعداد رانندگان در بخش حمل و نقل مسافر در استان اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد رانندگان در سال 93 حدود 4 هزار و 411 بوده که این تعداد در سال 94 به 4 هزار و 654 نفر رسیده و از افزایش 5.5 درصد نسبت به سال 93 برخوردار است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی با اشاره به شرکت‌ها و موسسات و شعب مسافربری در استان، اضافه کرد: 66 شرکت، 33 موسسه و 11 شعبه در بخش حمل و نقل مسافر در استان فعالیت دارند.

وی به اقدامات در بخش حمل و نقل مسافر اشاره کرد و متذکر شد: پس از ابلاغ بخشنامه جدید تاسیس و بهره‌برداری از شرکت‌ها حمل و نقل در آبان‌‌ماه سال 94 تمامی موسسات استان موظف به تبدیل موسسه به شرکت شده‌اند که 9 مورد در حال تبدیل یا اتمام و سایر موسسات درحال سیر مراحل قانونی هستند که تمامی موسسات این استان به شرکت‌های مسافربری تبدیل خواهد شد.

این مسئول تعداد شرکت‌های جدیدالتاسیس که در شرف اخذ صدور پروانه فعالیت بوده را یک مورد عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌هایی که بعد از ابطال پروانه فعالیت در کمتر از یکسال پروانه فعالیت صادر شده یک مورد است.

علی اکبری به گسترش خدمات فروش اینترنتی بلیط و خارج از پایانه مسافربری در ارومیه، مهاباد، بوکان، خوی و پیرانشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌هایی که مجهز به سامانه پیامک کوتاه شده‌اند از 12 مورد در سال 93 به 43 مورد در سال 94 افزایش یافته است.

وی به افزایش سطح خدمات ارائه به مسافرین از جمله ارائه اینترنت رایگان اشاره کرد و ادامه داد: مسیرهای تهران، اصفهان، مشهد از مبداء ارومیه، خوی و مهاباد دارای اینترنت پرسرعت گردیده‌اند که همزمان 24 نفر به صورت آنلاین قابلیت استفاده را دارند.

علی اکبری به اهداف و اولویت‌های کاری در بخش حمل و نقل مسافر در سال 95 اشاره کرد و ابراز داشت: تبدیل کلیه موسسات حمل و نقل به شرکت‌های حمل و نقل مسافری، افزایش سطح خدمات ارائه به مسافرین از جمله ارائه اینترنت رایگان در ناوگان عمومی اتوبوسی و افزایش تعداد اتوبوس‌های ویژه از جمله اهداف به شمار می‌رود.

وی از افزایش سرویس‌های vip در مسیرهای زیر 300 کیلومتر در سال 95 خبر داد و افزود: گسترش خدمات فروش اینترنتی و خارج از پایانه بلیط شرکت‌های مسافربری و تعمیم آن به سایر شهرستان‌ها و تشکیل منظم کمیته بازدید از وضعیت ارائه خدمات و ایمنی ناوگان عمومی مسافربری با انجمن مربوطه در طول سال از برنامه‌های کاری در سال 95 محسوب می‌شود.

علی اکبری با بیان اینکه تلاش به منظور جذب سرمایه استانی جهت نوسازی ناوگان عمومی مسافربری در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: تلاش در جهت حذف سواری‌های پلاک شخصی بین شهری و گسترش فرهنگ استفاده از سواری‌های عمومی بین شهری در استان مدنظر قرار دارد.

ارسال نظرات