خبرهای داغ:
طبق آخرين آمار:

هر ساعت 19 واقعه طلاق در كشور به ثبت مي رسد

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور گفت: بطوریکه در سال 93 و شش ماهه دوم 94 در هر ساعت19واقعه طلاق در كشور به ثبت رسيده است.
کد خبر: ۸۶۷۷۱۲۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ولي الله نصر در نشست‌خبری که در سالن اجتماعات بهزيستي آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: اولين همایش ملی آسيب شناسي طلاق 30 ارديبهشت ماه با حضور اساتيد استاني و كشوري و صاحب نظران اين عرصه در اروميه برگزار خواهد شد.

وي تصريح كرد: حدود 300 مقاله برای اولين همایش ملی آسيب شناسي طلاق و آسيب هاي اجتماعي به دست ما رسیده که از این تعداد 65 مقاله در قالب خلاصه مقالات چاپ شده و 87 مقاله نيز به صورت پوستر در روز همايش ارائه خواهد شد.

وي افزود: البته 24 مقاله نيز از بين برگزيدگان به صورت سخنراني تشريح خواهد شد.

نصر با اشاره به اهداف برگزاري اين همايش اظهار كرد: متاسفانه در سال هاي اخير نرخ شيوع و بروز طلاق روند سعودي داشته بطوریکه در سال 93 و شش ماهه دوم 94 در هر ساعت19واقعه طلاق در كشور به ثبت رسيده است.

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور تصريح كرد: به همين علت در راستاي بحث طلاق و آسيب آن در تحكيم خانواده ما را بر آن داشت تا از سال گذشته به فكر برگزاري همايشي جهت بررسي علل و راهكار هايي براي مقابله با اين پديده اجتماعي باشيم.

وي مشكلات بعد از طلاق را به مانند يك زلزله ويرانگر دانست و افزود: از جمله عوامل بروز طلاق مي توان نبود شناخت کافی خانواده و تغيير معیارهای و جایگزین معیارهای جدید را نام برد.

نصر گفت: همچنین شکاف نسلی بین جوانان و بزرگترها از ديگر علل اين پديده محسوب مي شود كه علل آن نيز وجود همين شبكه هاي اجتماعي و ماهواره ها هستند.

وي تصريح كرد: البته ما با پديده هاي اجتماعي نظير شبكه هاي اجتماعي نمي توانيم مقابله كنيم چراكه بايستي راه تعامل ، بومي سازي و فرهنگ استفاده از آن را ابتدا در جامعه بياموزيم.

وی شمار مراکز کاهش طلاق این سازمان در کشور را نزدیک به 200 مرکز عنوان کرد و افزود: 33 درصد پرونده هاي ارجاعي به اين مراكز منجر به سازش شده است.

وي به بروز پدیده طلاق عاطفی در جامعه در سال های اخیر نيز اشاره كرد و افزود: متاسفانه اين پديده نيز با رشد صعودي دامنگیر زندگی بسیاری از زوج ها شده است.

ارسال نظرات