حمل و نقل اتوبوسرانی از حالت اجرایی خارج می شود

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری به بخش خصوصی واگذار می شود گفت :حمل و نقل اتوبوسرانی از حالت اجرایی خارج و به سمت نظارتی و کارشناسی سوق داده شود
کد خبر: ۸۶۷۶۹۷۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

اولین نشست شورای سازمان حمل و نقل بار و مسافر پیش از ظهر امروز در ساختمان معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست سجاد بهرامی مدیرعامل سازمان حمل و نقل مسافر و بار به مشکلات این سازمان تازه تاسیس اشاره کرد و گفت: این سازمان در ابتدای راه است و برای پیشرفت و توسعه نیازمند همکاری مجموعه فرمانداری و شهرداری است.

وی بر لزوم تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج تأکید و اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل شهری در شهر یاسوج نیازمند نوسازی و تجهیز است که امیدواریم این امر با همکاری و کمک مسؤولان محقق شود.

* خصوصی‌سازی حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری یاسوج

در ادامه نشست شهردار یاسوج با بیان اینکه معاون امور عمرانی رئیس شورای حمل و نقل مسافر و بار است، افزود: تشکیل سازمان حمل و نقل مسافر و بار نیازمند تدوین سیاست‌های جدید است و باید سیاست‌های جدیدی در این زمینه تدوین شود.

محمدعلی جاوید تصریح کرد: با تدوین سیاست‌های این سازمان انتظار می‌رود در بازده زمانی 6 ماه آینده شاهد تغییر و تحول اساسی در جابه‌جایی مسافران باشیم.

وی بر خصوصی‌سازی حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری در یاسوج تأکید کرد و افزود: حمل و نقل اتوبوسرانی از حالت اجرایی خارج و به سمت نظارتی و کارشناسی سوق داده شود و به همین منظور شرح وظایف به بخش خصوصی ابلاغ و برای پیشبرد اهداف و وضعیت جابه‌جایی مسافران اقدام شود.

این مسوول با اشاره به عدم استقبال مردم از سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری گفت: فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها از جمله دلایل استقبال ضعیف مردم از سیستم حمل و نقل درون شهری است که باید در این خصوص فرهنگ‌سازی انجام شود.

* عدم استقبال مردم از سیستم اتوبوسرانی درون شهری ریشه‌یابی شود

فرماندار بویراحمد همچنین بر لزوم ارائه برنامه‌های مناسب توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر تأکید کرد و گفت: مردم از سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری استقبال نمی‌کنند که عدم استقبال مردم بررسی و ریشه‌یابی شود.

سید محمدکاظم نظری بیان کرد: برای سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی درون شهری در یاسوج چند مسیر خوب و متناسب با شرایط شهر ایجاد شود.

وی با اشاره خصوصی‌سازی سیستم حمل و نقل درون شهری در یاسوج افزود: خصوصی‌سازی این سیستم با رعایت شرایط خاص نظارتی انجام شود.

در ادامه پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید برای سازمان حمل و نقل بار و مسافر برنامه جامع ارائه شود.

وی با بیان اینکه برنامه جامع بلند مدت و کوتاه مدت برای این سازمان تعریف شود، گفت: باید برای این سازمان کار تحلیلی صورت گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: تعهد این سازمان در وهله اول اختصاص اتوبوس برای جابه‌جایی مردم است و در وهله دوم تأمین نیاز دانشگاه‌ها به سیستم اتوبوسرانی است.

وی بر تعریف خط اصلی اتوبوسرانی در یاسوج تأکید کرد و خواستار احداث و احیاء ایستگاه‌های اتوبوسرانی و تاکسی شد و افزود: سازمان حمل و نقل مسافر و بار در ابتدا وضعیت نیروهای استخدامی خود را مشخص سپس بامردم خدمات ارائه کند.

ارسال نظرات