مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست :

حضور پر رنگ هنرمندان غربي در نمايشگاه ضد صهيونيستي

دبير دومين مسابقه كارتون و كاريكاتور هولوكاست از مشاركت پر رنگ هنرمندان غربي و به خصوص كاريكاتوريست‌هاي فرانسوي در اين مسابقه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۶۷۸۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، سيد مسعود شجاعي طباطبايي در نشست خبري دومين مسابقه بين المللي كارتون و كاريكاتور هولوكاست كه در محل حوزه هنري برگزار شد با اشاره به ارسال ۸۶۴ اثر از ۵۰ كشور دنيا به دبيرخانه اين مسابقه گفت: ۱۵۰ اثر برگزيده از ۲۵ ارديبهشت ماه تا ۱۰ خردادماه به نمايش در خواهد آمد. در اين دوره از مسابقه، حضور پرتعداد هنرمندان غربي به‌خصوص از كشور فرانسه براي ما جالب بود. بيشترين آثار از كشور فرانسه بود، البته آثاري از كشورهايي كه مسلمان نيستند مثل برزيل و چين هم ارائه شد. شجاعي طباطبايي افزود: ما به دنبال نفي و اثبات هولوكاست و يا مباحث نئونازيسم و هر رژيم نژادپرست ديگري نيستيم و از ديد ما رژيم صهيونيستي، رژيم فاشيست نازي و هر رژيم نژادپرست ديگري منفور است. اين در حالي است كه نشريات صهيونيستي به دنبال مظلوم‌نمايي هستند كه نشان دهند ايرانيان در پي مضحكه كردن قربانيان آنها هستند و ما به گفته امام راحل با رژيم صهيونيستي و اين غده سرطاني با تمام توان برخورد مي‌كنيم تا شاهد محو كامل آن باشيم. 

در اين مراسم همچنين پوستر نمايشگاه كاريكاتور هولوكاست رونمايي شد. شجاعي طباطبايي درباره اين پوستر گفت: اين اثر پيتر كاستانا، هنرمند اندونزيايي است كه لي آت آن را هنرمندان ايراني انجام داده‌اند و نشان مي‌دهد كه هدف اين مسابقه رژيم صهيونيستي است كه دنباله‌رو رژيم فاشيست آلمان نازي است. دبير مسابقه كارتون و كاريكاتور هولوكاست تأكيد كرد: مسابقه در دو بخش كارتون و كاريكاتور برگزار شد. بخش كارتون درباره موضوعات مطرح شده است. در بخش كاريكاتور چهره هم به محورهاي نتانياهو و هيتلر پرداخته شده است كه در نمايشگاه ديده مي‌شود. شجاعي طباطبايي با اشاره به مواضع دكتر ظريف به ويژه در پيام تسليت به سيدحسن نصرالله در پي شهادت سردار مصطفي بدرالدين گفت: اين مواضع نشان مي‌دهد كه وزير امور خارجه كشورمان موضع ضدصهيونيستي دارد. وي كاملاً در جريان اين فراخوان است و اميدواريم زمينه‌اي فراهم شود آقاي ظريف و دست‌اندركاران، اين نمايشگاه را ببينند. 

در پايان اين نشست و طي مراسمي، نمايشگاه آثار منتخب مسابقه كارتون و كاريكاتور هولوكاست، در حوزه هنري آغاز به كار كرد. علاقه‌مندان براي تماشاي آثار به نمايش در آمده مي‌توانند به خيابان سميه، حوزه هنري مراجعه كنند.
ارسال نظرات