خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی اعلام کرد

بهره‌مندی 500 روستای آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 500 روستا در آذربایجان غربی از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند و امسال نیز توسعه در 100 روستا در برنامه قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۶۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بهمن اسمعیل‌زاده در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت مخابرات استان ترتیب یافت ضمن تبریک روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، اظهار داشت: ارتباطات سکو و محلی است که برای توسعه سایر حوزه‌ها زیرساخت محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی ادامه داد: قرن حاضر قرن اطلاعات و تبادل اطلاعات نامیده می‌شود و در این راستا هر جامعه‌ای دسترسی بیشتری به اطلاعات داشته باشد، به تبع آن پیشروتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به سیاست‌های دولت و شرکت مخابرات ایران، توسعه پهنای باند یکی از مباحث اساسی مدنظر شرکت مخابرات ایران بود و در کنار این موضوع بحث افزایش بهره‌وری سازمان و ایجاد رضایت‌مندی در مشترکان از سیاست‌های اولویتدار به شمار می‌رود.

اسمعیل‌زاده با بیان اینکه سال 94 در حوزه ارتباطات سیار در کل استان 230 سایت را مجهز به 3G در راستای توسعه پهنای باند کرده است، ادامه داد: سال 95 برنامه‌ریزیهای لازم انجام شده تا بخش اعظم شبکه را در حوزه توسعه 3G قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه علاوه بر اقدامات انجام شده در راستای راه‌اندازی سایت 3G در استان 11 سایت علمی نیز راه‌اندازی شده است، افزود: سیاست‌ها بر این مبنا قرار دارد که در بحث توسعه پهنای باند مردم به سهولت از خدمات استفاده کنند.

اسمعیل‌زاده متذکر شد: در حوزه تلفن ثابت در کل استان 244 هزار پورت منصوبه داشته که در مقایسه با سال 89 که در کل استان 8 هزار پرت منصوبه وجود داشت از جهش بسیار خوبی در حوزه ارتباطات و به خصوص فناوری اطلاعات و توسعه پهنای باند برخوردار است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که این توسعه را به نقاط محروم نیز توسعه دهیم، ادامه داد: در حال حاضر 500 روستا در استان از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند و امسال نیز توسعه در 100 روستا در برنامه قرار دارد.

اسمعیل‌زاده ابراز داشت: امید است امسال با اجرای پروژه کوثر بتوانیم لذت کیفیت در خدمات را به مردم استان بچشانیم و مسؤولیت و وظیفه‌ای که در قبال مردم داریم به نحو احسن اجرا کنیم و حداکثر خدمات را به مردم ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی با بیان اینکه در حوزه ICT تحولات سریع را شاهد بوده است، اعلام کرد: امسال روز جهانی مخابرات تحت عنوان کارآفرینی ICT در خدمت تحول اجتماعی نام‌گذاری شده است.

وی در پایان اظهار داشت: وظیفه اصلی ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه شبکه‌ها محسوب می‌شود و امید است طبق برنامه شبکه با کیفیت را برای مردم فراهم کنیم و در این راستا تمامی تلاش شرکت مخابرات استان در جهت ارائه سرویس‌های بهتر و در شان مردم استان است.

ارسال نظرات