خبرهای داغ:
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی مطرح کرد

لزوم حمایت کامل از معتادان بهبودیافته

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: باید برای حمایت همه‌جانبه و کامل از معتادان بهبودیافته گام برداشته شود.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۶۰
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، علیرضا فیضی‌زاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و استاندار، شهردار ارومیه، مدیران ادارات کل و فرمانداران شهرستان‌ها در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: باید برای اعمال حمایت همه‌جانبه از معتادانی که ترک کرده‌اند گام برداشته شود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن ابراز خشنودی از اینکه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، ادارات کل و نهادهای مختلف امروزه به اهمیت مبارزه با مواد مخدر به عنوان بلای خانمان‌‌سوز واقف شده‌اند، خواستار تلاش بیشتر برای مقوله فوق شد.

این مسؤول بر ضرورت حمایت از کارآفرینانی که برای به کار گماشتن معتادان بهبودیافته‌ اقدام کرده‌اند، تاکید و تصریح کرد: این حرکت آنها باید مورد توجه قرار گرفته و از آنها تقدیر به عمل آید.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی با اظهار اینکه در صورت رفع مشکل اشتغال، معتادان بهبودیافته بار دیگر به سمت سوء مصرف مواد مخدر گرایش پیدا نمی‌کنند، ادامه داد: پس باید تمهیدات لازم در راستای جامعه‌پذیر کردن آنها اتخاذ شود.

فیضی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی مراکز «تی سی» توسط سازمان بهزیستی آذربایجان غربی برای بازتوانی و نگهداری معتادان بهبودیافته را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این زمینه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی تصویب و وجود داشتن قوانین روشن و شفاف از جمله ماده 15 و 16 برای ترک دادن معتادان را مورد توجه قرار داد، اضافه کرد: برای اجرایی کردن قوانین مورد اشاره به صورت جدی در استان همگام با سایر مناطق کشورمان گام برداشته می‌شود.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد و خیران در مدیریت و اداره کردن مراکز ترک اعتیاد و «تی سی» اشاره کرد و گفت: از ظرفیت‌های نهفته در بین مردم باید به صورت حداکثری استفاده شود.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در بین رسانه‌های جمعی اعم از صوتی، تصویری و مکتوب تاکید کرد و بیان داشت: در صورت جلب همکاری فعالان این عرصه می‌توان تا اندازه زیادی توفیق‌های لازم را در حوزه پیشگیری به دست آورد، همچنین جوانان و نوجوانان را مقابل معضل خانمان‌برانداز اعتیاد بیمه کرد.

ارسال نظرات