کهگیلویه و بویراحمد میزبان همایش نقش عشایر در کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش نقش عشایر در کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۷۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

فتاح محمدی ظهر امروز در نشست تشکل‌های مردم نهاد از برگزاری همایش نقش عشایر در کاهش آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: عشایر به عنوان بخش مهم و اثرگذار جامعه در معرض برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد قرار دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اطلاع‌رسانی به این قشر از جامعه می‌تواند نقش عمده‌ای در صیانت و پیشگیری جامعه عشایری در مقابل مواد مخدر و روانگردان‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش نقش عشایر در کاهش آسیب‌های اجتماعی با هدف آگاهی بخشی به این قشر از جامعه و استفاده از ظرفیت عشایر برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر پنجم خرداد با حضور 16 استان عشایر نشین کشور برگزار می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، اصفهان، یزد، ایلام، لرستان، همدان، کردستان و مازندران و تهران استان‌های شرکت کننده در این همایش هستند که ارائه فرهنگ و رسوم عشایر، راهکارهای زندگی سالم، کاهش رفتارهای ناشایست در خانواده‌ها و ارائه راه و روش زندگی عشایری به مردم از محورهای این همایش است.

محمدی تصریح کرد: این همایش در محل منطقه عشایر نشین چشمه پهن کاکان در اطراف شهر یاسوج در مدت سه روز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات