خبرهای داغ:
امام جمعه شوط:

نقش جانبازان در صیانت از امنیت ملی مغفول نماند

امام جمعه شوط گفت: نقش جانبازان و خانواده آنها در صیانت از امنیت ملی مغفول نماند.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۱۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی اظهار داشت: نقش جانبازان، ایثارگران و آزادگان همین طور خانواده‌ آنها به واسطه صبر و بردباری که داشته‌اند در صیانت از امنیت ملی مغفول نمانده و باید مدام در این زمینه برای روشنگری و آگاه‌سازی گام‌های بلندی برداشته شود.

وی در ادامه سخنان خود فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) را به اقشار مختلف مردم تبریک و تهنیت گفت و ضمن یادآوری این موضوع که چنین روز فرخنده‌ای در تاریخ ایران اسلامی به عنوان روز جانباز نام‌گذاری شده است، ادامه داد: این روز فرصت مغتنمی برای نکوداشت جایگاه رفیع جانبازان بین ملت‌مان به شمار می‌رود.

این مسؤول با بیان اینکه در تبیین جایگاه، شان و منزلت جانبازان به همین باید کفایت کرد که ذات اقدس الهی به آنها رسیدن به مقام رفیع شهادت را بشارت داده است، خاطرنشان کرد: جانبازان بعد از تحمل سال‌ها رنج و محنت همین طور مشکلات جسمی و روحی در نهایت به کسانی که هم‌سنگر بوده و به شهادت رسیده‌اند، خواهند پیوست.

امام جمعه شوط با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم «فَرِحینَ بمَا آتاهُمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ یَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذینَ لَمْ یَلْحَقُوا بهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ ألاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاَ هُمْ یَحْزَنُونَ »، «آنها به خاطر نعمت‌های فراوانی که خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، شادمان هستند و به کسانی که هنوز به آنها نپیوسته‌اند، بشارت می‌دهند که نه ترسی بر آنهاست و نه غمی خواهند داشت»، گفت: کلام خداوند متعال در همه زمینه‌ها الهام‌بخش است.

هاشمی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه رژیم بعثی عراق با حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه اعم از تسلیحاتی، انسانی و مالی مستکبران عالم و در راس آنها آمریکای جنایتکار به کشور ما حمله کرده بود، ادامه داد: در آن برهه جوانان غیور این مرز و بوم برای دفاع از میهن اسلامی به شهادت رسیده یا اینکه جانباز شده و به اسارت گرفته شده‌اند.

این مسؤول با اظهار اینکه ماهیت واقعی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه برای ما در این سال‌ها روشن شده است، ادامه داد: بنابراین هرگز نمی‌توان به آمریکا در هیچ زمینه‌ای اعتماد داشت.

هاشمی در ادامه سخنان خود فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «من بارها گفته‌ام آمریکا بزرگترین دشمن ملت ایران است، به دشمن نمی‌شود اعتماد کرد» و «من به آمریکا خوش‌بین نیستم» را مورد اشاره قرار داد.

امام جمعه شوط در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز نیز عملکرد و اظهارات سران این کشور بر درست بودن اظهارات و فرمایشات رهبری مهر تایید می‌زند، بنابراین باید ضمن رجوع به تاریخ کشورمان و بررسی ظلم‌های صورت گرفته توسط سران این کشور همین طور تبیین نوع رفتار کنونی دشمنان با دید باز و نگاه وسیع رو به جلو حرکت کرد.

ارسال نظرات