خبرهای داغ:
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

عملیات اجرایی 100 کیلومتر از راه‌آهن مراغه به ارومیه باقی مانده است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی 100 کیلومتر از راه‌آهن مراغه به ارومیه باقی مانده است.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۰۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، داریوش نصر اظهار داشت: اتمام پروژه راه‌آهن مراغه به ارومیه یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم آذربایجان غربی است، چرا که با بهره‌برداری از آن شاهد توسعه اقتصادی در این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات اجرایی راه‌آهن در نقده انجام می‌شود، تصریح کرد: احداث ساختمان ایستگاه راه‌آهن در نقده مراحل پایانی خود را می‌گذراند و پیش‌بینی می‌شود نیمه نخست امسال این ساختمان به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات ریل‌گذاری نیز در این شهرستان اجرایی می‌شود، اذعان داشت: 99 درصد از عملیات اجرایی پروژه ریل‌گذاری راه‌آهن در مسیر مهاباد به ارومیه عملیاتی شده است.

این مسؤول با تاکید بر تسریع در روند اجرای پروژه راه‌آهن، ادامه داد: نیمه نخست سال جاری تمام مراحل عملیاتی راه‌آهن در مسیر مهاباد به نقده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

نصر با بیان اینکه تا کنون یک هزار و 670 میلیارد ریال برای رساندن راه‌آهن از مراغه تا مهاباد هزینه شده است، اظهار داشت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، پیش‌بینی می‌شود این پروژه روند رو به رشدی را طی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون در این پروژه با کمبود اعتبار مواجه هستیم، اعلام کرد: طرح راه‌آهن مراغه به ارومیه در 182 کیلومتر اجرایی خواهد شد که از این میزان عملیات اجرایی 100 کیلومتر باقی مانده است.

این مسؤول با بیان اینکه برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب‌تر در زمان اجرای پروژه نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات هستیم، افزود: کاهش مدت زمان سفر، امکان جابه‌جای کالا و مسافر از مهمترین مزیت‌های وصل شدن ارومیه به جاده‌ ریلی است.

ارسال نظرات