خبرهای داغ:
با حضور قاری ممتاز آذربایجان غربی؛

سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم آغاز می شود

مرحله سی و سوم مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در حالی از عصر امروز آغاز می شود که نماینده آذربایجان غربی در مسابقات کشوری این دوره از رقابت ها پس از کش و قوس های فراوان به عنوان نماینده کشورمان معرفی شده است.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۰۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از ساعت 17 امروز و با حضور نمایندگانی از 70 کشور جهان در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز می شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در بخش قرائت این دوره از رقابت ها «حامد ولیزاده» قاری برتر بین المللی و نماینده آذربایجان غربی در مرحله کشوری است که به عنوان یکی از شانس های اصلی تصدی رتبه نخست مسابقات شناخته می شود.

ولیزاده که سال 93 و در مرحله کشوری سی و دومین دوره رقابت های کشوری قرآن کریم نتوانست رتبه اول را کسب کرده و به رقابت های بین المللی راه یابد، در این دوره از مسابقات با تمام توان حاضر شده تا نمایشی زیبا از تلاوت قاریان ایران را ارائه دهد.

هرچند در باب انتخاب نفر نخست سی و دومین دوره رقابت ها حرف و حریث فراوانی وجود داشت اما اذعان برخی اعضای هیات داوران به این مشکلات نشان دهنده ضعف در داوری و شاید پایمال شدن حق این قاری برتر کشورمان بود.

حال پس از گذشت یک دوره و در حالی که حامد ولیزاده در رقابت های کشوری و پس از اعمال تغییرات از سوی مسئولین برگزاری این رقابت ها حائز رتبه ممتاز شد، بنا به نظر مسئولین و داوران در مرحله بررسی حاضر شد و در میان نفرات برتر به قرائت پرداخت که در این مرحله هم موفق شد تا صلاحیت خود در راهیابی به رقابت های بین المللی را نشان داده و راهی جز قبول برای داوران و مسئولین باقی نگذارد.

حال حامد ولیزاده که سابقه درخشانی در رقابت های بین المللی دانشجویی و بزرگسالان دارد و جزو مهره های اصلی قرائت در کشور شناخته می شود، به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور یافته تا در صورت کسب رتبه نخست، دومین فرد از آذربایجان غربی باشد که حائز این مقام ارزشمند می شود.

ولیزاده در گفت و گویی خبری در خصوص آمادگی خود در این دوره از رقابت ها چنین ابراز داشته است: «با توجه به آیین‌نامه جدید مسابقات بین‌المللی قرآن، رویکرد تلاوت من در مسابقات امسال براساس تجوید و وقف و ابتدا خواهد بود و البته سعی می‌کنم صوت و لحن خوبی ارائه دهم.»

وی، ادامه داده است: طبق برنامه‌ریزی که داشتم، پیش رفتم و تمریناتم را همانطور که پیش‌بینی کرده بودم، انجام دادم، اما با این حال تا زمانی که بر روی جایگاه نرفته‌ام نمی‌توانم، بگویم که آماده هستم یا نیستم؛ چرا که جو مسابقات اینطور نیست که همه چیز از قبل قابل پیش‌بینی باشد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در رقابت های بین المللی قرآن کریم، با بیان اینکه یک آمادگی نسبی برای مسابقات بین‌المللی قرآن دارم، عنوان کرده که طی سال‌های گذشته مسابقه در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال برگزار می‌شد که امسال با تغییراتی که در آیین‌نامه ایجاد شده در دو مرحله اجرا می‌شود که بنده نیز تمرینات خود را براین اساس انجام داده‌ام.

حال باید منتظربود و دید که آیا دومین فرد از آذربایجان غربی خواهد توانست در رتبه نخست رقابت های بین المللی قرآن کریم بایستد یا اینکه قضای دیگری در انتظار وی خواهد بود؟!

لازم به ذکر است، «وحید وکیلی» از برترین قاریان کشور و مسئول فعلی فرهنگسرای قرآن و عترت شهرداری ارومیه پیش از این توانسته به عنوان نماینده کشورمان رتبه نخست رقابت های بین المللی را کسب کند و امسال دومین قاری از آذربایجان غربی در این مرحله حاضر می شود.

ارسال نظرات