فرمانده نظامی یمن:

عربستان با حمایت مستقیم آمریکا برای عملیات نظامی بزرگ در یمن آماده می‌شود

یک فرمانده نظامی یمن از آمادگی عربستان برای تدارک عملیات نظامی بزرگی با پشتیبانی مستقیم آمریکا در جنوب این کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۴۷۳۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، «محمد سلمان السلمان»، فرمانده نظامی یمن در صنعا از آمادگی عربستان برای تدارک عملیات نظامی بزرگی با پشتیبانی مستقیم آمریکا در جنوب این کشور خبر داد.

وی با اشاره به سرازیر شدن چند صد نیروی آمریکایی به یمن طی روزهای اخیر و استقرار آنها در پایگاه العند و مناطق همجوار در استان‌های جنوبی این کشور گفت: حضور آمریکایی‌ها در یمن موجب گسترش حضور شبه نظامیان تروریست و مزدوران یمنی در استان‌های همجوار محل استقرار آنها شده است.

این فرمانده نظامی یمن تاکید کرد: بعد از اینکه طی 13 ماه گذشته از آغاز تجاوز نظامی ائتلاف عربی به یمن، آمریکا عربستان را در فرماندهی این جنگ یاری می‌کرد و جنگ در برابر مقاومت ملت یمن به شکست انجامید، این بار مقامات واشنگتن تصمیم به حضور مستقیم نظامیان خود در میدان و ساماندهی صفوف نظامیان ائتلاف عربی و مزدوران آن در این کشور گرفته است.

به گزارش فارس، در چارچوب تشدید تنش نظامی ائتلاف سعودی-آمریکایی در یمن همزمان با ورود ناو هواپیمابر «روزولت» و شش ناوچه آمریکا به خلیج عدن، بیش از 200 سرباز آمریکایی همراه با خودروها و جنگ افزارهای نظامی خود روز شنبه وارد شهر بندری «المکلا» مرکز استان حضرموت در جنوب یمن شدند.

جمعه گذشته نیز 15 فروند بالگرد آپاچی و پنج فروند بالگرد «بلک هاوک» ارتش آمریکا وارد پایگاه «العند» شدند و در پی آن، مقادیری سلاح و مهمات از این پایگاه به استان الضالع در شرق استان تعز منتقل شد.
یک فروند هواپیمای نظامی آمریکایی نیز چهارشنبه گذشته در فرودگاه «العند» با حدود 100 نیروی تکاور آمریکایی به زمین نشست و پس از آن چند فروند هواپیمای باری حامل تجهیزات نظامی متعلق به نیروهای متجاوز آمریکایی وارد این پایگاه شدند.

کاپیتان جف دیویس سخنگوی پنتاگون روز جمعه گفته بود: القاعده شبه جزیره عربی یک تهدید امنیتی مهم برای امریکا و شرکای منطقه ای ما محسوب می شود و ما با قصد داریم با پشتیبانی اطلاعاتی، القاعده را از مکلا بیرون کنیم و در کل برای تضعیف، مختل ساختن و انهدام عملیات آن در یمن اقدام کنیم.

ارسال نظرات