خبرهای داغ:
به منظور کاهش میزان گرد و خاک انجام می‌گیرد

بیابان‌زدایی در اطراف دریاچه ارومیه با بذر و نهال

مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه در اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی از انجام عملیات بیابان‌زدایی در اراضی اطراف دریاچه ارومیه به منظور کاهش گرد و خاک خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۴۳۶۸
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مجید موسی‌زاده در ارومیه اظهار داشت: انجام عملیات خاک شناسی و پروفیل برداری در بخش قابل توجهی از اراضی اطراف دریاچه ارومیه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص شاهد انجام عملیات خاک شناسی در 7 هزار و 600 هکتار از اراضی اطراف دریاچه ارومیه هستیمم، تصریح کرد: حیای دریاچه ارومیه یکی از مطالبات جدی مردم و دغدغه اصلی مسؤولان است.

مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه در اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون شاهد بیابان‌زدایی در اراضی اطراف دریاچه ارومیه هستیم، خاطرنشان کرد: این وضعیت به دلیل پسروی آب دریاچه ارومیه به وجود آمده است.

این مسئول با بیان اینکه باید جلو این وضعیت در اراضی اطراف دریاچه ارومیه گرفته شود، ادامه داد: با وزش باد در اراضی که بیابان‌زدایی شده است، شاهد فرسایش خاک و ایجاد گرد و خاک شدید هستیم.

موسی‌زاده انجام اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی را در منطقه مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شاهد ریزگردهای نمکی در این منطقه هستیم، لازم است تا اقدامات لازم سریعا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گیرد.

مدیر اجرایی احیای دریاچه ارومیه در اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی با بیان اینکه با انجام اقدامات بذرکاری، زمینه ایجاد پوشش گیاهی در مناطقی که به بیابان تبدیل شده‌ را انجام می‌دهیم اعلام کرد: عملیات بذرکاری در 2 هزار و 600 هکتار از اراضی اطراف دریاچه ارومیه انجام گرفته است.

این مسؤول نهال‌کاری و انجام عملیات قرق را از دیگر اقدامات در این خصوص عنوان کرد و گفت: در این زمینه 5 میلیارد و 500 میلیون تومان برای اجرای عملیات توسط این اداره کل هزینه شده است.

ارسال نظرات