خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی اعلام کرد

آزمایش بیش از 5 هزار نمونه در آزمایشگاه‌های آذربایجان غربی

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته بیش از 5 هزار نمونه در آزمایشگاه‌های این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار آذربایجان غربی مورد آزمایش شده است.
کد خبر: ۸۶۷۳۸۰۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، منصور جلایر بر لزوم ترویج استانداردسازی تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقای سطح استاندارد موجب بهبود شاخص‌های زندگی شده و در توسعه پایدار نقش بسزایی دارد.

جلایر با بیان اینکه استانداردسازی سبب بهبود کارآیی و اثربخشی در خدمات عرضه شده می‌شود، ادامه داد: فرهنگ‌سازی در راستای استفاده از استانداردها با افزایش آگاهی‌های جامعه نسبت به فواید بهره‌گیری از آن صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی 12 ماه سال 94 بیش از 5 هزار نمونه شامل محصولات واحدهای تولیدی استان، مراکز عرضه و بازار استان و کالاهای وارداتی و صادراتی در آزمایشگاه‌های این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار آذربایجان غربی مورد آزمون قرار گرفته است.

این مسئول ابراز داشت: سال گذشته 565 نمونه شامل محصولات واحدهای تولیدی، مراکز عرضه و بازار و کالاهای وارداتی و صادراتی در آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد آذربایجان غربی آزمایش شد.

وی ادامه داد: طی 12 ماه سال گذشته 358 مورد نمونه از واحدهای تولیدی استان، 55 مورد از بازار توزیع و عرضه، 125 نمونه از کالاهای صادراتی و 27 نمونه از کالاهای وارداتی در آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد استان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی به نمونه مورد آزمایش در آزمایشگاه‌های همکار اشاره و اعلام کرد: مجموعا 3 هزار و 197 نمونه شامل محصولات واحدهای تولیدی، مراکز عرضه و بازار و کالاهای وارداتی و صادراتی در آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمایش قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: طی 12 ماه سال 94، 2 هزار و 253 مورد نمونه از واحدهای تولیدی استان، 637 مورد از بازار توزیع و عرضه استان، 111 نمونه از کالاهای صادراتی و 196 نمونه از کالاهای وارداتی انجام شده است.

جلایر نمونه‌برداری توسط اداره کل استاندارد را 930 مورد از واحدهای تولیدی و یک هزار و 90 مورد از بازار توزیع و عرضه عنوان و خاطرنشان کرد: 2 هزار و 188 مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی نیز توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده و گمرک صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در پایان متذکر شد: صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد، خدمات آزمایشگاهی، نمونه‌برداری از کالاهای مشمول استاندارد اجباری و بازرسی مستمر از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش، رسیدگی به شکایات وارده در خصوص کیفیت فراورده‌های دارای علامت استاندارد، نظارت بر عملکرد ایستگاه‌های سیلندر پرکنی گاز مایع، بررسی و اقدامات اولیه در خصوص متقاضیان تاسیس آزمایشگاه‌های همکار سازمان و نظارت بر عملکرد و چگونگی ارائه خدمات آنها و اخذ گزارشات ادواری و... از جمله وظایف و فعالیت‌های اداره کل استاندارد به شمار می‌رود.

ارسال نظرات