استاندار زنجان:

گردآوری آثار مکتوب شهدا و رزمندگان، وظیفه مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

گردآوری آثار مکتوب شهدا رزمندگان و مستندسازی عملیات که رزمندگان زنجانی در آن حضور داشتند از جمله وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان می باشد.
کد خبر: ۸۶۷۳۴۱۶
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، جمع آوری مستندات مربوط به شهدای استان و دوران جنگ تحمیلی را  مهم دانست و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان باید با ارائه قالب مشخص، نسبت به جمع آوری اطلاعات و عملکرد دستگاههای اجرایی در 8 سال جنگ تحمیلی اقدام کند.

جمشید انصاری افزود: ارائه قالب مشخص برای جمع آوری مستندات، مانع پراکندگی اطلاعات شده و بهره برداری از آنها را تسهیل خواهد نمود.

وی زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، ترویج فرهنگ شهادت و تکریم خانواده شهدا و هر آنچه که مربوط به شهدا و خانواده آنان است را از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان نمود و تصریح داشت: گردآوری آثار مکتوب شهدا اعم از وصیت‌نامه و دست‌نوشته، خاطرات رزمندگان و مستندسازی عملیات که رزمندگان زنجانی در آن حضور داشتند از جمله وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان می باشد.

استاندار زنجان در پایان یادآور شد: تا کنون بیش از  160 هزار وصیت‌نامه شهدا در سراسر کشور، گردآوری و نگهداری می شود.

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: امسال با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری 30 جلد کتاب با موضوع دوران دفاع مقدس در زنجان چاپ و منتشر می‌شود.

مهدیخانی افزود: متاسفانه تحقیقات و پژوهش‌های انجام گرفته در حوزه دفاع مقدس در زنجان 20 جلد و حتی کمتر بوده است

وی اظهار داشت: این موضوع حکایت از آن دارد که حتی پس از جنگ هشت ساله عراق علیه ایران در طول سال یک کتاب هم در این حوزه در استان زنجان چاپ و منتشر نکرده‌ایم

ارسال نظرات