مراسم بزرگداشت محمدعلی اینانلو

تمبر یادبود محمدعلی اینانلو در خانه هنرمندان ابطال شد

در مراسم بزرگداشت مرحوم اینانلو، از تمبر یادبود وی که روی آن جمله «ایران جهانی در یک مرز» نقش بسته بود، رونمایی و ابطال شد.
کد خبر: ۸۶۷۳۱۲۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، هشتاد و سومین جلسه باشگاه هنر و طبیعت در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران به یاد و خاطره مرحوم محمدعلی اینانلو تعلق گرفت.

در این مراسم افرادی همچون: خسرو سینایی، فواد صفاریان‌پور، جواد آتش‌افروز، هوشنگ ضیایی، علیرضا نادری و همچنین تعدادی از هواداران و شاگردان مرحوم اینانلو حضور داشتند.
 
در ابتدای مراسم مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان گفت: جای تاسف دارد که ما، کشور خودمان که همه گونه اقلیم، آب و هوا و گیاه دارد را به خوبی نمی‌شناسیم. مرحوم اینانلو با اشتیاق خاصی به این مسائل می پرداخت و من شادی روحش را از خداوند خواستارم.  
 
در ادامه این مراسم، ناصر عظیمی از صمیمی‌ترین دوستان مرحوم اینانلو در ابتدای صحبت هایش گفت: من بیش از 50 سال با مرحوم اینانلو همکاری کردم. او می دانست روزی باید از این دنیا برود؛ اما بارها و بارها و بارها به من گفت یک تنه ایران را به همه دنیا می‌شناسانم و این کار را کرد. 
 
علیرضا شجاعی پور شاعر، نیز فرد دیگری بود که در این مراسم به صحبت پرداخت و بیان کرد: مرحوم اینانلو به گونه ای زندگی کرد که مرگش برای کسانی که او را می‌شناختند، باور کردنی نیست و من اصرار ندارم که باور کنم او در میان ما نیست. یاد و خاطره برخی از دوستان هم عزیزتر و هم مهربان‌تر و هم از خودش و موبایلش بیشتر در دسترس است. شجاعی صحبت‌های خود را با خواندن بخش هایی از شعر «وطن» به یاد اینانلو به پایان رساند.  
 
در ادامه مراسم ناصر میرفخرایی نیز گفت: سابقه آشنایی من با جناب اینانلو به زمانی که ایشان گزارشگر و مفسر والیبال بودند در حدود 45، 46 سال قبل برمی گردد. 
 
وی بیان داشت: قبل از فوت مرحوم اینانلو پروفسور احرابی فرد در جلسه‌ای که با حضور مرحوم اینانلو برگزار شد، از ایشان برای حضور در همایشی با نام «اوقات فراغت جوانان» که در اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود دعوت به عمل آورد. امروز که برای شرکت در مراسم یادبود آن مرحوم در راه بودم، پروفسور به من زنگ زدند و گفتند صبح امروز برای پریایی این سمینار به ایران آمدم و من هم در جواب ایشان گفتم بنده هم در مسیر شرکت در مراسم بزرگداشت مرحوم اینانلو هستم.  
 
اسماعیل میرفخرایی دیگر فرد حاضر در این مراسم بود که طی سخنانی گفت: ما گریه‌هایمان را در ابتدای مراسم انجام داده‌ایم و قصد ندارم دیگر شما را ناراحت کنم. من و مرحوم اینانلو در طول زندگی شوخی‌های خطرناکی با هم می کردیم و این شوخی ها همچنان ادامه دارد. 
 
در ادامه میرفخرایی با قرائت یادداشتی که خود برای اینانلو نوشته بود،گفت: او بزرگ بود و نباید افراد کوچک او را سرزنش می‌کردند. او از به ظاهر انسان ها گریخت و با طبیعت درآمیخت. اینانلو از نظر من یک شیر بود و من برای او یک میر. 
 
دیگر بخش این مراسم به رونمایی از تمبر یادبود مرحوم اینانلو که بر روی آن جمله «ایران جهانی در یک مرز» نقش بسته بود، اختصاص یافت.

همچنین تقی زاده یکی از محیط بانان که به دلیل عمل به وظیفه خود چند سالی در زندان به سر می برد، به صورت تلفنی با حضار ارتباط برقرار کرد و گفت:مرحوم اینانلو در تمام سال های زندان تا قبل از فوتشان، در کنار من بودند و به من زنگ می زدند و من از صمیم دل ایشان را دوست دارم. 
 
پایان بخش این مراسم آرش اینانلو فرزند محمد علی اینانلو، از حاضرین در مراسم تشکر کرد و مراسم بعد از پخش فیلم مستندی با نام «یک روز با طبیعت فرد» درباره مرحوم اینانلو به کارگردانی علی رزاقی، این مراسم به پایان رسید. 

ارسال نظرات