تدوین طرح ساماندهی رودخانه بشار ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: رشد حاشیه‌ نشینی در یاسوج نگران کننده است و مقابله با آن نیازمند مشارکت همگانی است.
کد خبر: ۸۶۷۲۲۵۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹

سیدموسی خادمی در همایش روز یاسوج با اشاره به تراکم جمعیت و روند رو به رشد حاشیه نشینی در شهر یاسوج، اظهار داشت: متاسفانه اکنون شاهد افزایش معضل حاشیه‌ نشینی در این شهر هستیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه شهر یاسوج در سال 1355 دارای چهار هزار و 500 نفر جمعیت بود، گفت: اکنون جمعیت این شهر با حاشیه حدود 130هزار نفر است.

خادمی با اشاره  به  وجود جاذبه‌های بکر و طبیعی در این شهر، تاکید کرد:  برای توسعه شهر یاسوج با حفظ المان‌ های طبیعی تلاش شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، منابع شهرداری و دولت محدود است، افزود: انتظار می‌ رود، مدیران با تلاش برای جذب و مشارکت بخش خصوصی، زمینه را جهت ارائه خدمات مطلوب‌ تر در سطح شهر فراهم کنند.

خادمی تاکید کرد: استفاده از تجربیات مدیران قبلی، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، مدیریت بهینه اعتبارات و مشارکت مردمی برای توسعه شهر یاسوج به کار گرفته شود.

استاندار با اشاره به پارک جنگلی و آبشار یاسوج به عنوان دو منطقه بکر گردشگری در این شهر، تاکید کرد: فراهم ساختن زیرساخت ‌های این مناطق نقش قابل توجهی در توسعه گردشگری این شهر خواهد داشت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: اگر نتوانیم از مواهب خدا دادی شهر یاسوج در جهت توسعه آن به خوبی استفاده کنیم، حداقل با سیاست‌ های نادرست باعث آسیب رساندن و تخریب نشویم.

وی از تدوین طرح ساماندهی رودخانه بشار خبر داد و گفت: از ساخت وسازهای نامناسب از جمله فعالیت سنگ شکن‌ها در حاشیه این رودخانه زیبا جلوگیری می ‌شود.

خادمی با اشاره به وجود ظرفیت های طبیعی گردشگری در یاسوج، تاکید کرد: با برنامه ریزی تلاش شود، هتل‌ها و مبلمان گردشگری متناسب با شرایط طبیعی شهر برای جذب توریسم ساخته شود.

ارسال نظرات