مشارکت بسیجیان در سوادآموزی بسیج سازندگی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لنده از مشارکت دویست وپنجاه نفری بسیجیان در دوره های تحکیم، انتقال و سوادآموزی در راستای مبارزه با بی سوادی با همکاری آموزش و پرورش شهرستان لنده خبرداد.
کد خبر: ۸۶۷۲۲۵۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
سرگرد پاسدار علی محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لنده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسین(ع) و روز پاسدارو هفته بسیج سازندگی و روز معلم اظهارکرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در یک کلام قدرت و صلابت سپاه پاسداران را معرفی کرد و فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی افزود: مهمترین مسئله ای که امروز جامعه به آن نیازمند است بحث بسیج سازندگی است که در تاریخ 17اردیبهشت 1379از سوی مقام معظم رهبری در سپاه تشکیل شد که به حق این واحد سازندگی در این سالها اقدامات و فعالیت های چشمگیری در سطح تولیدات غیرنفتی در کشور داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لنده تصریح کرد: بسیج سازندگی یکی از واحد های بسیار بزرگ و مهم در سازمان بسیج مستضعفین است که خوشبختانه در این سالها با رویکرد اقتصاد درون زا و با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف توانست گام های بلندی در جهت پیشرفت و اشتغال جوانان ایران اسلامی بردارد.

وی تاکید کرد: امسال نیز در راستای نامگذاری شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری تمام برنامه های بسیج سازندگی برمبانی اقدام و عمل بوده و خواهد بود.

محمدی اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی از سال92از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد که خوشبختانه بسیج سازندگی با اجرای طرح های مختلف توانسته است اقدامات خوبی در این راستا انجام دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لنده گفت: بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده نیز در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری نیز توانسته است در زمینه های مختلف دامداری، دامپروری، کشاورزی،زنبورعسل، پرورش مرغ و کاشت گیاهان دارویی فیسالیس، آویشن، رزماری و به لیمو موفقیت های بزرگی کسب کندبه طوری که آوازه این موفقیت ها از شبکه های سراسری کشوری نیز پخش شده است.

وی ضمن اشاره به تسهیلات پرداختی به بسیجیان در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: سال 94 بیش از یک میلیاردو دویست میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای طرح های مختلف به بسیجیان متقاضی طرح های مختلف پرداخت شده است که خوشبختانه علاوه بر اشتغالزایی مستقیم برای صاحبان مشاغل باعث اشتغالزایی غیرمستقیم چندین نفر به واسطه هر طرح نیز شده است.

محمدی اظهارکرد: برگزاری همایش های تخصصی با استفاده از کارشناسان و متخصصان بسیجی برای کشاورزان و دامداران، برگزاری اردوهای مختلف جهادی برای رفع محرومیت ها در روستا و برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای طرح های مختلف از اهم فعالیت های بسیج سازندگی در سپاه ناحیه لنده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لنده به اقدامات بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده در امر مبارزه با بی سوادی و نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: در راستای مبارزه با بی سوادی بیش از دویست و پنجاه نفر در سال 94 در دوره های تحکیم، انتقال و سوادآموزی با همکاری آموزش و پرورش شهرستان لنده مشارکت داشته اند.

وی از تلاش های ارزنده بسیجیان و مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه لنده و اصحاب رسانه که همیشه به عنوان افسران خط مقدم جنگ نرم هستند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات