خبرهای داغ:

ترویج فرهنگ انتظار با تعطیل کردن کشور؟!

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مصوبه اي هشتم ربيع الاول، آغاز سالروز امامت حضرت ولي عصر(عج) را تعطيل رسمي اعلام كرده اند.
کد خبر: ۸۶۷۱۵۰۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مصوبه اي هشتم ربيع الاول، آغاز سالروز امامت حضرت ولي عصر(عج) را تعطيل رسمي اعلام كرده اند. مشخص نیست این تصمیم توسط نمایندگان اتخاذ شده یا طرح پیشنهادی از جانب دولت بوده است.

این در شرایطی است که از یکسو زیان هر روز تعطیل برای اقتصاد کشور چند هزار میلیاردی برآورد شده و از سوی دیگر، سرانه سالانه کار مفید در ایران بسیار پایین و حتی کمتر از کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و عربستان است.

تنها کافی است با محاسبه میزان حقوق و دستمزدی که کارفرمایان ارومیه در هر روز تعطیل به کارگران پرداخت می کنند، زیان های میلیاردی تعطیلات برای شهر مشخص شود.

حال این سوال به وجود می آید که آیا مصوبه مذکور و وارد شدن این خسارات بر اقتصاد کشور شیوه صحیحی برای تبیین فلسفه انتظار است؟ بدون شک، زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) نه با کم کاری و تعطیلی بلکه با جهاد و تلاشی طاقت فرسا مهیا خواهد شد.

با توجه به توضیحات مذکور امید است شورای محترم نگهبان این طرح را که شیوه مناسبی برای ترویج فرهنگ انتظار نبوده و برخلاف سیاست های کلی نظام است، رد کند.

ارسال نظرات