خبرهای داغ:
امام جمعه میاندوآب:

مدیریت حاکم بر سپاه جهادی است

امام جمعه میاندوآب گفت: قلمرو سپاه قلب‌ها و دل‌های مردم بوده و مدیریت حاکم بر آن به صورت جهادی است، به طوری که در عرصه‌های گوناگون از نخستین روزهای به پیروزی رسیدن انقلاب درخشش و شکوفایی‌ زیادی داشته است.
کد خبر: ۸۶۷۱۴۹۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در جمع مردم، اظهار داشت: پاسداران به هیچ عنوان افراد نظامی صرف نیستند زیرا در عرصه‌های مختلف حضور فعال دارند و نقش‌آفرین هستند.

وی در ادامه سخنان خود فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسین (ع) را به اقشار مختلف مردم تبریک گفت و با اشاره به اینکه روز ولادت این امام بزرگ شیعیان به عنوان روز پاسدار نام‌گذاری شده است، افزود: باید در راستای شناخت هر چه بیشتر و فهم فلسفه شکل گرفتن سپاه، بایسته‌های پاسداری از میهن و اسلام و ضرورت الگوبرداری پاسداران از امام حسین (ع) گام برداشته شود.

این مسئول با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «من اصرار دارم شما عزیزان پاسدار در هر کجا هستید روح و حقیقت پاسداری و سپاه پاسداران را مورد توجه قرار دهید»، ادامه داد: بنابراین سربازان گمنام امام زمان (عج) با قرار گرفتن در این مسیر و قدم برداشتن در آن رسالت خطیری بر عهده گرفته‌اند که باید متوجه اهمیت کار خود باشند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه سپاه در اصل 150 قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته به طوری که این نهاد ارزشی و نظامی بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب و براساس ضرورت‌های موجود شکل گرفته است، ادامه داد: دفاع در مقابل خطرات مختلف یک ضرورت عقلانی به شمار می‌رود، که با توصیه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در این سمت و سو گام برداشته می‌شود.

این مسئول با اظهار اینکه در قانون اساسی آمده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت فرماندهی عالی ولی فقیه برای نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش مستمر برای تحقق آرمان‌های الهی تاسیس شده است، ادامه داد: سپاه یک نیروی مکتبی تحت امر ولایت، انقلابی و مردمی به شمار می‌رود.

وی بیان اینکه سپاه یک مجموعه صرفا نظامی نیست و حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را به اقتضای زمان و شرایط موجود پوشش می‌دهد، ادامه داد: قلمرو سپاه قلب‌ها و دل‌های مردم بوده و مدیریت حاکم بر آن به صورت جهادی است، به طوری که در عرصه‌های گوناگون از نخستین روزهای پیروزی رسیدن انقلاب درخشش و شکوفایی‌ زیادی داشته است.

حسن‌زاده با اشاره به گوشه‌هایی از فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، گفت: بنابراین در روز پاسدار باید برای گرامی‌داشت و نکوداشت این جایگاه خطیر به صورت جدی با عزم راسخ و غیرت ملی گام برداشته شود، چرا که این نهاد همواره زنده نگهدارنده یاد امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، شهدای گلگون‌کفن و ایثارگران بوده است.

امام جمعه میاندوآب با اظهار به اینکه پاسداران در جامعه اسلامی رسالت‌های خطیری بر دوش دارند، ادامه داد: آنها باید برای دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی به طور کلی در راستای حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی مقابل نگاه‌های طمع‌ورزانه قدم بردارند، با همه توان خود از عرض، ناموس و جان مردم دفاع کنند، که خوشبختانه تاکنون نیز در این سمت و سو گام‌های بلندی برداشته‌اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود پاسدار را فردی ملتزم به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پایبند به خون مطهر شهدای گلگون‌کفن انقلاب، متعهد به ارزش‌ها و باورها دانست، خاطرنشان کرد: باید برای صیانت از دستاوردهای ملت بزرگ ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون به صورت جدی گام‌ برداشته شود که سپاه در این زمینه یک نقش اساسی دارد.

ارسال نظرات