خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خبر داد

تهیه طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از تهیه طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۰۲۲۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ایوب عزیزی اظهار داشت: طرح مقاوم‌سازی اماکن روستایی در استان آذربایجان غربی با موفقیت اجرایی می‌شود و در این خصوص لازم است تا روستاییان همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت نوسازی اماکن روستایی استان، تصریح کرد: تاکنون عملیات اجرایی نوسازی و مقاوم سازی در 67 هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای مختلف آذربایجان غربی اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه از این تعداد 62 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و مقاوم شده‌اند، اذعان داشت: برای توفیقی هر چه بیشتر در نوسازی اماکن روستایی نیازمند همکاری بیشتر روستاییان هستیم.

وی با بیان اینکه لازم است روستاییان رغبت بیشتری برای نوسازی اماکن روستایی خود داشته باشند، ادامه داد: در این میان اجرای طرح هادی نیز می‌تواند سبب افزایش رغبت روستاییان به نوسازی اماکن مسکونی شود.

عزیزی از تهیه طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار استان خبر داد و اظهار داشت: 2 هزار و 165 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که برای تمام این روستاها طرح هادی تهیه شده و در آینده نیز در تمام این روستاها طرح هادی اجرای می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در تلاش برای زیباسازی چهره شهرها هستیم، اعلام کرد: زیباسازی و مقاوم سازی روستاها علاوه بر اینکه استحکام اماکن روستایی را در برابر بلایای طبیعی افزایش می‌دهد، سبب کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی تلاش شده تا از مصالح بومی منطقه نیز استفاده شود، اذعان داشت: استفاده از مصالح بومی در اجرای طرح هادی زمینه مقاومت مصالح به کار رفته در این طرح در برابر وضعیت جوی را افزایش می‌دهد.

ارسال نظرات