بی‌انصافی است بگوئیم مدافعین حرم برای پول رفته‌اند/ تمام زندگی محمد طه را طلا بگیرند نمی‌تواند کمبود پدرش را جبران کند

یادواره شهید محمد آژند شهید مدافع حرم عصر دیروز در مرکز علمی کاربردی شهرداری تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۹۸۷۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی،  یادواره شهید مدافع حرم و جاوید الاثر محمد آژند عصر دیروز به همت دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تهران در مرکز فرهنگی و اجتماعی امام علی برگزار شد.

 

در این مراسم حسینی بای خبرنگار صدا و سیما به عنوان کسی که چند سال در سوریه و در جنگ های این کشور حضور داشت گفت: سوریه هم به نوعی کشور ماست امنیت کشور شوخی ندارد سال 88 مشکلاتی در کشور ایجاد شد نه ماه طول کشید به امنیت برسیم من در سوریه و عراق خانه هایی رفتم که اشرافی بودند اما الان کجا خانه هایشان به ویرانه ای بیش تبدیل نشده درست است در کشور مشکلات اقتصادی داریم امنیتی که داریم را با هیچ چیز نمی توان عوض کرد. انفجارها در عراق و سوریه به فرهنگ زندگی مردم تبدیل شده و خیلی راحت این انفجارها صورت می گیرد.

 

وی افزود: تجربه ای که من از حضور در سوریه و عراق دارم باید بگویم اگر امروز بچه های مدافع حرم نبودند و جلوی داعش را در عراق و سوریه نمی گرفتند باید در مرزهای خودمان با آنها می جنگیدیم مدافعین حرم فرهنگ ادامه دفاع مقدس و بسیج و سپاه است. این فرهنگ باید در بین مردم جا بیفتد.

 

حسینی بای یادآور شد: سال 92 در آستانه سقوط دمشق من به سوریه هستم نگرشی که مردم سوریه به ایرانی ها دارند این بود که قطعا اگر ایران نبود سوریه و عراق سقوط می کردند من دردناک ترین صحنه ها را در سوریه تجربه کرده ام خانه ای رفتم که زن و شوهری که تازه ازدواج کرده بودند شهید شده بودند و خانه روی سر آنها خراب شده بود قدر امنیت کشور را بدانید که نعمت بزرگی است ولی نعمت ما هم رهبر انقلاب است که باید قدر او را بدانیم.

 

اسداللهی: غیر از شیعه در سوریه مردم اشاره شان به سمت حرم است که آن را حفظ کنند

 

در ادامه این مراسم سردار اسداللهی فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله با ذکر خاطراتی از شهید محمد آژند گفت: فکر نمی کردم امروز مهیمان این شهید باشم آشنایی قبلی با این شهید نداشتم فقط در زمان اعزام به سوریه در فرودگاه با این شهید آشنا شدم و با او همسفر سوریه شدیم یادم هست شهید آژند در مراسم یکی از شهدای مدافع حرم می گفت سلام ما را به امام برسان اما من باید به او بگویم شما باید سلام ما را به امام برسانی.

 

فرمانده لشکر 27 محمدرسول الله ادامه داد: تعدادی از بچه های فاتحین و لشکر 27 زمانی کمی با هم بودند اما اینقدر با یکدیگر صمیمی بودند که انگار ده سال است کنار هم زندگی می کنند متاسفانه تعداد قابل توجهی از این جمع شهید شدند و عنوان شهدای مدافع حرم را گرفتند

وی به ذکر خاطره ای از شهید آژند پرداخت و گفت: یک روز در حرم حضرت رقیه نشسته بودیم و او در جایی نشسته بود و آرام آرام گریه می کرد همان گریه هایش باعث شد شهادت را از حضرت رقیه بگیرد.

 

سردار اسداللهی گفت: تیر ماه که شهدای غواص را به شهر ما آوردند ورق برگشت همه به استقبال این شهدا آمدند و فکر می کنم همان شهدای غواص مقدمه ای شدند برای تشییع شهدای مدافع حرم و بعد از همان موقع شرایط مهیا شد و حتی جوانان بیشتری اعلام آمادگی کردند که به سوریه بروند. در سوریه جمعیت شیعه بسیار کم است اما جمعیت غیرشیعه هم اشاره شان به سمت حرم است و می گویند اگر ما تا الان حفظ شدیم صدقه سر این حرم است.

 

اسداللهی اضافه کرد: علاوه بر ایرانی ها از سرتاسر جهان شیعیان برای دفاع از حرم حضرت زینب به سوریه آمدند برای مثال گروه فاطمیون از کشور افغانستان، زینبیون از پاکستان، حیدریون از عراق و حزب الله هم از لبنان هستند که در این کشور می جنگند.

 

وی یادآور شد: سال 88 مشکلی در کشور ایجاد شد که ملت وفاداری خود را ثابت کردند و حتما تاریخ درباره امروز ما قضاوت می کند بچه های مدافع حرم یک حرف دارند پای روضه نشستند شنیدند و عهد کردند که اگر باشیم اجازه نمی دهیم که صحنه عاشورا دوباره تکرار شود امروز امثال شهید آژند هستند و می گویند تا ما هستیم به آجر حرم هم نمی گذاریم آسیب برسد.

 

اسداللهی ادامه داد: 12 نفر به همراه شهید آژند بودند و همه این ها شهید شدند و تاریخ خواهد گفت که این بچه ها چگونه در مقابل دشمنان ایستادند.

 

**پدر شهید آژند: بی انصافی است که می گویند مدافعین حرم برای پول می روند

 

در ادامه این مراسم پدر شهید آژند گفت: اسلام مختص جغرافیا نیست و مرز نمی شناسند امروز این فریاد یا ذل مسلمین از سوریه بلند شده و ما وظیفه داریم برای دفاع به آنجا برویم امروز جوانان ما اجازه نمی دهند که دیگر حضرت زینب به اسارت برود و مرزهای کشور را تا سوریه گسترش داده اند تا اسرائیل نتواند به نزدیکی مرزهای ما بیاید.

 

وی ادامه داد: این که می گویند شهدای مدافع حرم برای پول رفته اند خیلی بی انصافی است این ها برای پول نرفته اند عاشق شهادت هستند زمان زیادی طول نکشید که محمد به سوریه رفت نمی دانم بین او و حضرت زینب چه گذشت که شهادت را گرفت نوه من محمد طه یک ماه بعد از شهادت پدرش زبان گشود حالا همه زندگی او را طلا بگیرند نمی تواند کمبودهای پدرش را جبران کند.

آژند اضافه کرد: وقتی محمد را بدرقه می کردم آرام و قرار نداشت و از همین جا پرواز کرد خدا کند مسئولین خون شهدا را پایمال نکنند و  قدر این ها را بدانند.

 

وی یادآور شد: ما با کسانی که از ولایت زاویه گرفته اند گله داریم و باید بگوییم تا آخرین قطره خون پشت ولایت هستیم.

 

در ادامه برادر شهید طهرانی مقدم گفت: در دکترین نظامی یک جمله داریم و آن بهترین دفاع حمله است همین شهدا باعث شدند که اعتقادات را به مقابل دشمن ببریم و الان جبهه ما در سوریه شکل گرفته و مقاومت همچون سرو محکم ایستاده و نخواهد گذاشت سیل خروشان دشمن به سمت ما بیاید.

ارسال نظرات